Globus sadlar

tjoffsan

Trådstartare
Jag har svårt att hitta en passande sadel till min pålla. Problemet är att hon har en bred (100-110 grader) och förhållandevis hög lång make och en smal rygg. Provade en Wintec wide idag men bossorna stod rakt ut från hästen på sidorna.

Jag har läst här på forumet att globus går att få väldigt breda och undrar om ni tror att globus skulle kunna passa den här hästen:

(tänk på att hennes oregelbundna färg lätt förvirrar hur rygglinjen ser ut på bild)

sinya.jpg

Sv: Globus sadlar

Du tycker inte att en eller två godkända sadelutprovare vore en god idé att anlita då ?

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 037
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 671
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 679
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka