Globus sadlar

feel

Trådstartare
Har hört mycket illa om Globus sadlar, sneda bommar, sned stoppning, usel läderkvalite, spikar som sticker ut osv osv.

Är det någon som har varit med om det här? Är era Globus sadlar regelbundet kollade av sadelmakare?

Sv: Globus sadlar

Jag har sett Globusar med ojämn stoppning och/eller sneda bommar men de flesta jag har sett har det inte varit något fel på.

Jag har sett ett antal nya och begagnade Globus-sadlar samt ägt en en tid. Allihop såg OK ut.

Jag tycker att min Globus sadel är okej, men när sadelmakaren kommer till vårat stall ska jag nog se till att han får titta på den.:crazy:
Det kan åka fram ibland när jag inte har en antiglidpadd under. :(:mad:

Vi är nöjda med våra Globus sadlar. De är genomkollade av en sadelmakare när vi köpte dem. De är lika fina idag som för 3 år sedan då vi köpte dem.

Har haft min Globus i 2,5 år. Är väldigt nöjd med den. sadeln är rak, jämnt stoppad och inget fel på lädret. Den är omstoppad en gång under tiden. Då blev den givetvis kollad av sadelmakaren. Ingen anmärkning (förutom att hon påpekade att den var så välskött)

Jag har haft två sadlar från Globus, en hopp och en dressyr. Båda var raka och i helt ok kvalité, absolut inte sneda eller ojämna i stoppningen. En ponny som jag rider har också en dressyrsadel från Globus, även den är rak och fin. Självklart är alla sadlar kollade regelbundet men det har inte funnits något att anmärka på.

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 998
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Jag undrar om någon har testat att använda märk-DNA till dyr utrustning? I så fall får ni gärna dela med er av hur det fungerat, har ju...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: nickan1
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Liten
·
Utrustning Har en Globus Loke , som passar ponnyn jätte bra :) ( Nyss kollad av sadelmakare ) Men funderar nu på att köpa en dressyrsadel...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: ankic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka