Glömt min pinkod

_FiA_

Trådstartare
Nu har jag lyckats med det omöjliga. Jag har helt plötsligt glömt min pinkod till mitt Mastercard som jag haft flera år och använt hur mycket som helst. Men idag var koden helt raderad ur hjärnan... Hur får jag reda på den igen? Jag kan inte se den på min internetbank någonstans? Jag behöver använda mitt kort imorgon då kjag ska till frisören imorgon och har inte tid att beställa en ny kod så att säga..?!
 
Nu har jag lyckats med det omöjliga. Jag har helt plötsligt glömt min pinkod till mitt Mastercard som jag haft flera år och använt hur mycket som helst. Men idag var koden helt raderad ur hjärnan... Hur får jag reda på den igen? Jag kan inte se den på min internetbank någonstans? Jag behöver använda mitt kort imorgon då kjag ska till frisören imorgon och har inte tid att beställa en ny kod så att säga..?!

Hände mig också. Du får helt enkelt lista ut den eller beställa en ny. Tar några dagar dock. Hos frisören borde du kunna betala med kort ändå om du visar legitimation. Fungerar allt som oftast. :)
 
Hände mig också. Du får helt enkelt lista ut den eller beställa en ny. Tar några dagar dock. Hos frisören borde du kunna betala med kort ändå om du visar legitimation. Fungerar allt som oftast. :)
grejen är den att jag vet siffrorna men inte vilken ordning. hur många gånger kan jag testa? innan kortet spärras eller maskinen slukar det
 
Om kortet spärras om jag slår fel kod.. kan ja ändå föra över pengar till någon annans konto då via ex mobilen?
 
Haha.. jag åkte och testade.. hade tydligen 2 försök kvar så jag testade både och och inget var rätt så maskinen svalde kortet, Alltså jag förstår inte hur ingen av koderna kan vara rätt?! Blir rädd alltså :D Stroke? Gått in i väggen? Visserligen har jag sömnbrist idag eftersom jag inte kunde sova i natt men det har jag ju ofta och har aldrig glömt min kod för det.. ;) . Nu har jag beställt nytt kort.. får låna killens kort att betala med imorgon.
 
I vanliga fall så slår jag ju bara koden automatiskt, utan att ens tänka på det. Men nu stod jag och funderade på vad jag skulle äta till middag när det helt plötsligt blev min tur att betala i kassan och då hajade jag till och tänkte nu måste jag slå koden, och då var den helt väck.. bara för att jag reflekterade över det hela. Skumt.... ;) :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 734
Senast: fejko
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 368
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 949
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp