Glömt min pinkod

Det där hände mig på jobbet med larmkoden jag haft i flera år. Helt plötsligt en morgon så var det bara ett tomrum i skallen och inte ett spår av vad den kunde vara. Då hade jag ändå öppnat dörren redan så gissa vem som rev igång larmet en tidig söndagmorgon och fick ringa runt och väcka i princip alla?.. Har bytt jobb. Till ett utan kod.
 
Alltså jag förstår inte hur ingen av koderna kan vara rätt?! Blir rädd alltså :D Stroke? Gått in i väggen? Visserligen har jag sömnbrist idag eftersom jag inte kunde sova i natt men det har jag ju ofta och har aldrig glömt min kod för det..
Det hände mig också för sisådär 10-15 år sedan. Jag hade inte en susning!!

Det tog någon vecka och sedan var koden plötsligt tillbaka i huvudet igen.
Mycket märkligt.
 
Jag tycker den brukar sitta i fingrarna. När jag nån gång glömt så har jag väntat ett tag, tömt skallen och sen gått och handlat något utan att tänka. Då har fingrarna kommit ihåg. :)
 
Det där hände mig på jobbet med larmkoden jag haft i flera år. Helt plötsligt en morgon så var det bara ett tomrum i skallen och inte ett spår av vad den kunde vara. Då hade jag ändå öppnat dörren redan så gissa vem som rev igång larmet en tidig söndagmorgon och fick ringa runt och väcka i princip alla?.. Har bytt jobb. Till ett utan kod.
Så har jag också gjort men det visade sig vara fel på larmet så när jag ringde för femtielfte gången till Securitas så kände de igen mig :meh:. Telia blev också inblandade då de installerat larmet och jag blev till slut tokig på allt så jag bad att få privata numret till den enda kille som fattade nånting.. En lördag när jag lessnade och åkte hem stod en kofot vid valvdörren för den var så trög. Det såg någon och ringde Polisen:D. De mötte jag på vägen hem men åkte glatt vidare helt ovetande, kan ju säga att någon som skulle vara ledig fick åka dit i stället.:devil:.
Så koder är inget jag är vän med:banghead:
 
Jag glömde också bort en pinkod en gång. Den var helt väck, fastän den var jätteenkel, typ 8804 eller nåt liknande. Då var jag på en kiosk där jag var stamkund så ägaren sa att jag inte skulle prova fler gånger för då spärras kortet så han sa att jag kan betala en annan dag i stället. :D

Oftast minns jag i vilken ordning jag ska trycka på knapparna, när jag står framför knappsatsen, men då blir det ju lätt att jag knappar in ett annat korts kod i stället.
 
Jag tycker den brukar sitta i fingrarna. När jag nån gång glömt så har jag väntat ett tag, tömt skallen och sen gått och handlat något utan att tänka. Då har fingrarna kommit ihåg. :)

Jo jag tänkte också så att jag höll fingrarna på plattan och bara försökte gå på känsla, men även den var puts väck tyvärr :D
 
Det där hände mig på jobbet med larmkoden jag haft i flera år. Helt plötsligt en morgon så var det bara ett tomrum i skallen och inte ett spår av vad den kunde vara. Då hade jag ändå öppnat dörren redan så gissa vem som rev igång larmet en tidig söndagmorgon och fick ringa runt och väcka i princip alla?.. Har bytt jobb. Till ett utan kod.

Haha sikken otur :D Smart att välja ett jobb utan kod inblandat. Önskar man kunde slippa koder till det mesta ;)
 
Jag har tex haft samma kod sen jag fick mitt första bankkort (21 år sedan)... Skulle jag glömma den skulle jag nog börja gråta i rädsla. :D:nailbiting:

Jag har haft min säkert 4 år, jag handlar i pirncip varje dag och ofta flera gånger om dagen. 365*1gång=365 365*4år=1460 gånger. Då har jag alltså räknat med bara en anvädning per dag. i själva verket är det säkert 3 gr så mycket. Det är ett himla massa tryckande, och ja jag var väldigt rädd att jag blivit galen. Men jag känner mig okej nu och det var väl bara en hjärnkollaps helt enkelt ;)
 
Glömde min kod en gång i kassan på Ikea. Stod och pratade i telefonen och när jag sedan skulle betala var koden bara puts väck. Tyckte att, men detta kan jag ju. Men se det kunde jag inte, tryckte fel tre gånger och vips var kortet spärrat. Lyckligtvis hade jag på kronan exakt vad det varorna kostade i kontanter. Någon vidare shopping blev det dock inte. Hade lyckligtvis koden hemma och kortet blev bara mjukspärrat så dagen efter fungerade det igen och jag har inte glömt den efter det. *ta i trä*
 
Nu har jag lyckats med det omöjliga. Jag har helt plötsligt glömt min pinkod till mitt Mastercard som jag haft flera år och använt hur mycket som helst. Men idag var koden helt raderad ur hjärnan... Hur får jag reda på den igen? Jag kan inte se den på min internetbank någonstans? Jag behöver använda mitt kort imorgon då kjag ska till frisören imorgon och har inte tid att beställa en ny kod så att säga..?!


Jag är likadan mellan varven och löser det genom att inte tänka, utan låta fingrarna göra jobbet. Koden sitter i fingrarna!
 
Jag är likadan mellan varven och löser det genom att inte tänka, utan låta fingrarna göra jobbet. Koden sitter i fingrarna!
jag gick ett varv runt kvarteret för att lugna ner mig, då ploppade den upp plötsligt. Jag hade världens lättaste kod , typ 0001 men det hjälpte inte när jag stod vid bankomaten:banghead:
 
Jag gjorde det motsatta en gång. Ett kort som jag inte använt på länge och glömt koden till. Helt plötsligt en kväll, utan att jag alls funderade på kortet, ploppade koden upp i huvudet. Jag skyndade mig att skriva ner den ;) !
 
Jag har gjort samma sak. Skulle betala mina glasögon och glömde bort koden till kortet. Ringde min man och frågade om han visste den men nej då. Vi lånar varandras kort ibland men han hade den inte i minnet.
Slutade med att jag fick köpa dom på kreditkortet jag hade i plånboken som jag visste koden till, och betala glasögonen när fakturan kom istället.
Så irriterande när man ändå använder kortet var och varannan dag och koden borde vara intatuerad i hjärnan.
 
Hände mig en gång när jag skulle betala i kassan på willys. Hade glömt koden men tänkte "äh det sitter väl i muskelminnet, jag prövar!"... Och så gjorde det inte det. Så jag fick parkera det jag skulle handla och gå hem och hitta koden igen.
 
Man kan hitta på en minnesregel som tex. en kod s 8510 blir lika med HEJ om man räknar bokstävernas plats i alfabetet.
Jag vet inte bokstävernas plats så då måste jag ju lära mig dem och komma ihåg det i stället. :cautious: :p
Enklast är ju om man kan göra ett tal av koden, t.ex så hade vi portkoden 3306 en gång. 3+3=06. :up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 734
Senast: fejko
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 368
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 949
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp