Glöm inte klockan

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare tanten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 4 605
Hur ligger USA och Canada fel mot "sol tid"?
Canada har 6 olika time zones och ligger helt ratt, (utom storre delen av Saskatchewan som kan sagas ha "sommartid" :p)
I USA har vi, forutom Alaska och Hawaii 4 time zones som alla ligger ratt i "sol tid" om du med "sol tid" menar de longitudes som delar in jordens i tidszoner.
Ja, det var en slamkrypare - som berodde på att jag använde en (jämfört med mig) alldeles för intelligent interaktiv website för min research.
Den visade tidszonerna som de är just nu, vilket är normaltid för västeuropa (växlade 29/10) och sommartid för USA/Kanada (växlar 5/11) - och vi befinner oss ju mitt emellan, vilket tydligen förvirrade en del.
https://www.timeanddate.com/time/map/

Så var vänlig stryk de tre orden "USA/Kanada och" ur mitt sista stycke, så blir åtminstone det rätt till slut.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som lite "meningslös" motvikt mot annat viktigt i världen just nu: Har någon här testat ögonbrynsserum? Alltså Xbrow, likt Xlash? Och...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: BernT
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
819
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
669
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka