Gmail plötsligt slutat avisera nya mail.

Cattis_E

Trådstartare
Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail.

Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och försöker kolla aviseringsinställningarna och vad jag kan se har jag aviseringar på överallt.
Möjligen kan jag för en oklar tidsperiod sedan ha ändrat en inställning som ska göra att den aviserar nya mail direkt och inte en gång per dygn om det finns en sådan i Gmail. Jag hittar i alla fall ingen sådan när jag letar nu, så jag blir osäker om det är någon annan app för något annat jag gjorde det i. Vill inte heller minnas att det i så fall var redan i samband med det som aviseringarna slutade komma.
Gjorde i alla fall den ändringen för att jag störde mig på att få aviseringar mitt i natten i så fall.

Någon som varit med som samma och lyckats lösa det?
Känns som jag missar något men vet inte vad :(
 
Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail.

Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och försöker kolla aviseringsinställningarna och vad jag kan se har jag aviseringar på överallt.
Möjligen kan jag för en oklar tidsperiod sedan ha ändrat en inställning som ska göra att den aviserar nya mail direkt och inte en gång per dygn om det finns en sådan i Gmail. Jag hittar i alla fall ingen sådan när jag letar nu, så jag blir osäker om det är någon annan app för något annat jag gjorde det i. Vill inte heller minnas att det i så fall var redan i samband med det som aviseringarna slutade komma.
Gjorde i alla fall den ändringen för att jag störde mig på att få aviseringar mitt i natten i så fall.

Någon som varit med som samma och lyckats lösa det?
Känns som jag missar något men vet inte vad :(
Hade samma på gammal mobil. Löste det aldrig😬 Såg bara mejlen om jag gick in i appen.

Nya mobilen funkar det, men inte facebook. Har inte pushnotiser men brukar få röd prick. Men inte längre.🤔
 
Fick samma problem men minns såklart inte hur jag löste det. Någon appinställning (alltså in under den specifika appen, inte under typ aviseringsinställningar generellt) under inställningar gissar jag friskt, inte via gmailappen iaf.
 
Då är jag inte ensam i alla fall. Tycker jag tittat överallt men får gå in och leta mer någon gång när jag inte är lika trött som nu. väldigt irriterande är det i alla fall.
 
Det kan blivit aviseringarna försvinner om man har 'stör ej' påslaget.
Men försvinner aviseringarna helt då?
De borde väl komma efteråt eller som tysta aviseringar kan man tycka.

Den verkar de även saknas när jag får mail tider när stör ej inte är på🙈
Det vore ju värdelöst om man inte kan använda stör ej alls och få aviseringar. Nästan ett måste som skiftjobbare tycker jag..
 
Men försvinner aviseringarna helt då?
De borde väl komma efteråt eller som tysta aviseringar kan man tycka.

Den verkar de även saknas när jag får mail tider när stör ej inte är på🙈
Det vore ju värdelöst om man inte kan använda stör ej alls och få aviseringar. Nästan ett måste som skiftjobbare tycker jag..
Nej, mina aviseringar försvinner inte under "stör ej". De kommer som tysta aviseringar.
 
Såhär ser det i alla fall ut hos mig under "Appar" och sedan då "Gmail", aviseringarna funkar bra nu.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240110_093521_Settings.jpg
    Screenshot_20240110_093521_Settings.jpg
    59,6 KB · Visningar: 14
Kan berätta att det hjälpte att rensa cache för gmail vilket jag hittade tips om efter en del googlande.

Inställningar--> appar-->gmail-->lagring
Sedan trycka nere till höger på töm cache.
 
Men försvinner aviseringarna helt då?
De borde väl komma efteråt eller som tysta aviseringar kan man tycka.

Den verkar de även saknas när jag får mail tider när stör ej inte är på🙈
Det vore ju värdelöst om man inte kan använda stör ej alls och få aviseringar. Nästan ett måste som skiftjobbare tycker jag..
De kom sen, men när man tryckte på stör ej, så försvann alla röda pluppar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 377
Senast: Disen
·
Hoppning Jags aknar en röd tråd att förklara herrns beteende här i veckan. Hästen är orutinerad hoppare och har hoppat lite men är en...
2
Svar
22
· Visningar
1 905
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp