gnager på bettet

spännande, undrar om jag ska våga testa det!
Har provat flera olika bett på honom genom åren (han är ändå 20 år nu...) och alltid kommit tillbaka till detta bett. Gäller både med mig och de två ryttarna efter mig. Kan bara varmt rekommendera att testa!
 
Har inget bra svar, min häst trycker också upp bettet och tuggar på det ibland efter att jag tränsat (dvs inte i samband med ridning). Har testat en miljard bett men har nu gett upp och kör syntetbett (ett rakt nova och ett tvådelat syntet) så går förhoppningsvis betten sönder innan tänderna iaf.

I ridningen är han helt klart så att han går emot bettet mer när han inte är framme för skänkeln, så det har blivit mycket bättre i takt med att han blivit lite mer utbildad och börjat slappna av mer. Men även om han blivit bättre i munnen i ridningen så har det inte gjort någon skillnad för det avsuttna tuggandet tyvärr.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 290
Träning Vår ponny biter i bettet. Direkt när han fått det på sig börjar han bita. Tandläkaren har sagt att tänderna är en aning slitna pga...
Svar
15
· Visningar
995
Senast: Gimlan
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
635
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp