gnager på bettet

spännande, undrar om jag ska våga testa det!
Har provat flera olika bett på honom genom åren (han är ändå 20 år nu...) och alltid kommit tillbaka till detta bett. Gäller både med mig och de två ryttarna efter mig. Kan bara varmt rekommendera att testa!

Har inget bra svar, min häst trycker också upp bettet och tuggar på det ibland efter att jag tränsat (dvs inte i samband med ridning). Har testat en miljard bett men har nu gett upp och kör syntetbett (ett rakt nova och ett tvådelat syntet) så går förhoppningsvis betten sönder innan tänderna iaf.

I ridningen är han helt klart så att han går emot bettet mer när han inte är framme för skänkeln, så det har blivit mycket bättre i takt med att han blivit lite mer utbildad och börjat slappna av mer. Men även om han blivit bättre i munnen i ridningen så har det inte gjort någon skillnad för det avsuttna tuggandet tyvärr.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
481
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
548
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han... 2
Svar
22
· Visningar
1 718
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka