gnäggar åt mig

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Eem
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 823
E

Eem

Ibland när jag ska rida och damen är lite flamsig när jag ska hoppa upp, det är en riktig surmärr:smirk: , så brukar jag köra lite NH övningar såsom join up, ledövningar, backa, flytta framdel/bakdel och känna på henne överallt, i den ordningen. När jag gjort allt detta så är hon from som ett lamm. Det jag undrar över är att när jag kännt igenom hela henne och kommer fram till hennes huvud igen så brukar hon smågnägga åt mig precis på det vis som ett sto gör åt sin fölunge, småpratar liksom. Någon som har en förklaring på det?:confused:
Hon gör det aldrig nånsin annars, bara i den här situationen.

Mvh Eem

Sv: gnäggar åt mig

Gud, lyckos dig! :bow: :bump: Du ska vara jätteglad att hon gör det. Har läst någonstans att hästar gör det när de är avslappnade och keliga! :love: Hästen vill visa att hon tycker det är skönt och att hon tycker om dig! Gud så gulligt!

Jag känner igen det där när jag ska sitta upp, ska testa lite sådana övningar innan jag gör det.

För mig låter det som ett jättebra tecken!

Va bra då:)
Tänkte väl att det var positivt men jag tyckte det bara var lite konstigt att just hon gjorde det. Har aldrig vart med om att en häst gjort så förr.
Ang såna övningar innan uppsittning så rekomenderas det starkt:idea:

Mvh Eem

Ja... (Tamhästar är lite roliga. En vildhäst låter ju nämligen aldrig om det inte är fullständigt nödvändigt eftersom ett läte vid fel tillfälle kan kosta den livet.) Jag skulle nog ta det som ett jättebra tecken, även om jag inte vet varför hon gör så. Hon kanske blir så pass avslappnad att hon känner sig bekväm att uttrycka sig i ljud.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka