Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förbaskade tandvärk...
Dels en tand som borde rotfyllas men tandis gjorde en tillfällig lagning, tanden bredvid ska dras men lagades också då hålen satt mellan tänderna. Det blev en rätt stor ficka som tandköttet varit infekterat i mellan varven och nu är lagningarna väck och värken brutal.
Bara för det bestämde sig visdomstanden i överkäken på samma sida att trycka sig neråt med lite grann. Det finns ingen plats för den efter en osmart tandreglering där tänderna drogs bakåt istället för att dra ut en tand och få plats så visdomständerna trycker fram alla tänder och det är trångt och gör överjävligt ont.
Har hållit på så i 5-6 år och tandis vägrar remittera för borttagning.
Just nu slipper jag iallafall fall infektioner i tandfickorna då visdomständerna kommit så pass långt ut nu.
Men värken och de fina kanaler de gjort till mina bihålor är inte s trevligt.

@Sonic76 Kan du inte gå till en annan tandläkare och be om utdragning? Låter ju helknäppt att laga en tand som ska dras ut!! :banghead:

Jag blev remitterad för utdragning av två tänder men han som skulle dra dem tyckte att man kunde rotfylla den ena så han tog bara bort visdomstanden (jag trodde han visste bättre än jag så jag sa att den kan vara kvar, dra ut en tand kändes läskigare än att laga). Sen kom jag tillbaks till ordinarie tandis som remitterade mig igen året efter för utdragning av den som blivit kvar. Tio dagar innan den skulle dras så gick den sönder...hade varit lika bra att dra ut den året innan ju.
Min känsla är att yngre tandläkare gärna rotfyller fast tanden egentligen borde dras ut - eller lagar hål som är små och inte behöver lagning egentligen. Är din möjligtvis av den yngre generationen? :confused:

@Sonic76 Kan du inte gå till en annan tandläkare och be om utdragning? Låter ju helknäppt att laga en tand som ska dras ut!! :banghead:

Jag blev remitterad för utdragning av två tänder men han som skulle dra dem tyckte att man kunde rotfylla den ena så han tog bara bort visdomstanden (jag trodde han visste bättre än jag så jag sa att den kan vara kvar, dra ut en tand kändes läskigare än att laga). Sen kom jag tillbaks till ordinarie tandis som remitterade mig igen året efter för utdragning av den som blivit kvar. Tio dagar innan den skulle dras så gick den sönder...hade varit lika bra att dra ut den året innan ju.
Min känsla är att yngre tandläkare gärna rotfyller fast tanden egentligen borde dras ut - eller lagar hål som är små och inte behöver lagning egentligen. Är din möjligtvis av den yngre generationen? :confused:
Nej chefen för tandvården här.
Men det är dyrare att dra än att laga.
och jag som inte har råd får ta budgetlösningarna.
roligaste förslaget hittills från de kliniker jag mailat: ta ett lån och betala skulden till din tandis.
Jomentjena som om jag inte hade gjort det om det varit mlöjligt

Mitt negativa är idag mer trivialt.

1. Mina blommor jag köpte igår är redan vissna. Trots att de kom i vatten direkt, är skurna och har fått medföljande blomnäring. Känner mig hyfsat sur över detta.
2. Råkade köpa fel rakblad så att de inte passar till rakhyveln
3. Jag är tjock
4. Mina ben är likbleka och täckta av blåsvarta blåmärken. Not so fancy
5. Ingen verkar vilja dricka vin med mig ikväll

@Sonic76 jag trodde det var biligare att dra ut :confused: ska tanden ersättas? jag stod i valet mellan att dra ut eller laga för massa år sedan och drog ut då, för att rotfylla en tand som Max håller 5 år gör jag inte och eftersom det inte var någon tand som syns ersatte inte FK något för en ny tand, så är idag ganska tandlös ;)

@Sonic76 jag trodde det var biligare att dra ut :confused: ska tanden ersättas? jag stod i valet mellan att dra ut eller laga för massa år sedan och drog ut då, för att rotfylla en tand som Max håller 5 år gör jag inte och eftersom det inte var någon tand som syns ersatte inte FK något för en ny tand, så är idag ganska tandlös ;)
Nej inget ska ersättas.
får tandis som han vill dras det 4-5 tänder plus visdomständerna längst bak
kommer bli rätt tandlös
soc kollar på ärendet just nu
lagning kostar runt 5-800 medan utdragning kostar 1800 per tand

Nej inget ska ersättas.
får tandis som han vill dras det 4-5 tänder plus visdomständerna längst bak
kommer bli rätt tandlös
soc kollar på ärendet just nu
lagning kostar runt 5-800 medan utdragning kostar 1800 per tand
Känns ju som att de skulle bli biligare i längden att dra ut den, än att hålla på och laga.

Jag glömde raka bort skägget innan jag gick ut så nu blir jag väl känd som skäggiga damen här i kvarteret. Varför kan inte håret växa på rätt ställen???

Har haft en obsession över en jacka från Carin Wester ett bra tag nu. Gick därför hoppfullt till utförsäljningen idag som skulle börja kl 17. Kom dit 16.40 och då hade de redan släppt in folk så att det var proppfullt i lokalen. Jag såg flera stycken bära runt på jackan jag ville ha, men den var naturligtvis slut i lådan. Dessutom kostade de den 600 spänn!? Nypriset var 3 500 (och jag är så desperat att jag hade fan lätt betalat fullpris).Ok ett sk "ilandsproblem" men jag är så jävla bitter över detta!!!! :banghead: :banghead: :banghead:

Är också så extremt uppretad på en tjej jag ibland jobbar med. Hon är liksom 21 bast eller nåt, tror att hon vet allt, kan allt och anser sig ha rätt att bossa med allt och alla. Jag har mest bitit ihop och låtit ungjäveln hållas men orkar snart inte längre.
Hon liksom "rättar" mig hela tiden, ger "tips" och "råd" jag inte bett om och är allmänt dryg. När hon hörde att jag gillade hästar så fnissade hon (på ett jävligt drygt sätt som bara hon kan göra) och sa "asså jaaaa men du är ju verkligen en sån där hästtjej, typiskt din stil", Och nej det var ingen komplimang.... :banghead: :banghead:

Bläh! Inolaxol pulver är äckligt. :yuck: Det fanns inte granulat förra gången på apoteket så fick pulver i stället, så nu har jag 99 doser pulver kvar, får väl ta granulat (hade kommit in nu) ibland som omväxling. :wtf:

Ältar fortfarande på bisarr nivå det faktum att jag inte fick någon present av mina vänner när jag fyllde 25 (i Augusti). Så till den nivån att jag inaktiverat min facebook och funderar på att strunta i kommande 30 års kalas. Vill inte se dom få fina presenter som jag är med och betalar när jag inte fick någon (den ena skall få presentkort på SPA, den andre ett Xbox One).

Jag är inte så konstruktiv. Vad vill jag att folk skall göra liksom? Ge mig en riktigt dyr och fin present i efterhand med en ursäkt och "vi missförstod dig. Du är såklart lika mycket värd"? (Svar: Ja, typ).

Väntar med spänning på min 26 års dag. Ska bli spännande att se om jag får något stort och fint då i stil med vad andra fått. Funderar på att dra mitt umgänge åt helvete annars.

/Känner mig typ 5 år gammal och mobbad.

Ältar fortfarande på bisarr nivå det faktum att jag inte fick någon present av mina vänner när jag fyllde 25 (i Augusti). Så till den nivån att jag inaktiverat min facebook och funderar på att strunta i kommande 30 års kalas. Vill inte se dom få fina presenter som jag är med och betalar när jag inte fick någon (den ena skall få presentkort på SPA, den andre ett Xbox One).

Jag är inte så konstruktiv. Vad vill jag att folk skall göra liksom? Ge mig en riktigt dyr och fin present i efterhand med en ursäkt och "vi missförstod dig. Du är såklart lika mycket värd"? (Svar: Ja, typ).

Väntar med spänning på min 26 års dag. Ska bli spännande att se om jag får något stort och fint då i stil med vad andra fått. Funderar på att dra mitt umgänge åt helvete annars.

/Känner mig typ 5 år gammal och mobbad.

Ingen av mina vänner har tid att ses på min födelsedag. Annars hade jag krävt minst en irish coffee for free ;)
Du tror inte att de tänker att 30 är en "grej" medan 25 är typ "bara 25"?

Förra året glömde jag bort min egen födelsedag men det kan ju vara nån form av omedveten förträngning i jakten på evig ungdom typ :p:p:p

Ingen av mina vänner har tid att ses på min födelsedag. Annars hade jag krävt minst en irish coffee for free ;)
Du tror inte att de tänker att 30 är en "grej" medan 25 är typ "bara 25"?

Nix! För en annan kompis fick för bara 2 veckor sedan ett Playstation 4 av anledningen (citat) "25 är ju ändå 25".

Skall tilläggas att andra har fått fina presenter trots "vanliga" födelsedagar också (fallskärshopp, quadrokopter etc). Och inflyttningspresenter trots flyttar på 150 m från en hyresrätt till en annan (T.ex presentkort på SPA á 3500:-).

Jag känner mig sjukt girig som skriker om att jag vill ha present, men fan, jag blir faktiskt avundsjuk av att se "alla andra få". Skall väl tilläggas att jag inte fått presenter av min (fd) släktfamilj tidigare i livet heller, inte ens när jag fyllt 18, 20 eller 25 heller så min "vänfamilj" blir så mycket viktigare.

Fan, jag behöver gå i terapi.

Jaja gnäll gnäll gnäll. Retar mig också på att jag tidigare har "spelat cool" för att inte framstå som just girig. Fan! Så jävla onödigt. Trött på att man skall spela oberörd fastän man egentligen är ledsen.

Grämer mig också över alla pengar jag lagt ut till allas presenter senaste 1.5 åren. Hade kunnat köpa minst en Michael Kors väska till mig själv för dom pengarna istället (förstå mig rätt, men jag hade ju liksom räknat med att "få tillbaka dom" när jag fyllde år).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 107
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka