Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

*kl
Jag är less på min kropp som är så osamarbetsvillig.

Och så är jag trött på folk som inte har vett nog att uppskatta möjligheter som andra människor bereder de och sen skyller allt på andra.

kl

Jag vill gärna ha tillbaka min koncentrationsförmåga nu TACK! Det var jobbigt nog att skriva ett exjobb utan den och ännu jobbigare att försöka dra ihop en presentation av det (usla) exjobb jag lyckades få in... Vill ha skämskudde för att titta på skiten! Kaffe och högljudd, aggressiv musik får ersätta koncentration så ska det bli jääääääkligt skönt när fredagen är över!
Pratade med VC och remissen hade skickats till slut och raskt kommit i retur (vilket jag räknat med) eftersom de anser jag borde till reumatologen. Och lite ny info från sköterskan om att reumatologen inte ALLS hade sagt nej tack utan ville ha en komplettering och sedan kunde de skicka tillbaka remissen dit med mer information...... Nytt tfn samtal med läkaren på torsdag. Jag blir GALEN!

Less på allt som jag inte kan påverka som ställer till det.
Allt annat försöker jag rodda med men oron för det andra och allt sånt gör att man tappar all lust :(

kl

Om jag får gnälla lite gnäller jag på att eleverna i ena sonens klass ska sälja amaryllislökar för att få pengar till en klassresa i sexan. De går i 4an nu. Men, visst, att sälja något för att få pengar till klasskassan är ju en god idé i grunden. Men att komma på att sälja blomlökar kan jag inte alls förstå. ÄR blomallergi så himla ovanligt att man inte tänker på det när man vill att 40 ungar ska sälja lökar? Inte en tanke någonstans?? Inte ens en fråga till eleverna om de är allergiska eller har en allergisk i familjen (jag är allergisk)? Tydligen inte.

Bara att tacka och ta emot och försöka tvinga ungen till att ta hand om det själv och absolut inte ha lökarna i min närhet varken i huset eller bilen... :crazy: Det betalar hans klassresa i alla fall, tur jag slipper lägga ut de pengarna i stället i alla fall.

Det här har jag fått reda på idag: Min ena farbror har spridd cancer och är alkoholdement, min andra farbror håller på att supa ihjäl sig. Jobbet kan vara på upphällning och bilen har behövt lagas för 13 000.

Och igår fick jag hastigt avliva min katt :cry:

KL

Min underbara KK flyttar till Australien den 29:e oktober. Och jag jobbar massor den perioden så jag hinner bara träffa honom en gång till innan han åker :(
Jag som nyss hittade honom! Med lite tid hade han kanske kunnat bli mer :banghead:

Ena ponnyn skar sig rejält i karleden igår kväll. Så nu är jag galet trött, hann sova en timme innan jag åkte till jobbet. Och inte kan jag ta en massa koffein heller :(

Låg i sängen större delen av dagen igår, för trött för att enorma titta på en gammal film... Tog en sömntablett i natt för att få sova, det har jag gjort men är inte särskilt piggare idag. Och jag MÅSTE få en hel del gjort till exjobbs seminariet i morgon! Funderar allvarligt på att se om Apoteket har koffeintabletter. Två koppar kaffe så här långt har inte gjort tillräckligt.

:banghead::banghead::banghead::banghead:
har (försökt) ha ett tfn samtal med läkaren på vc. Han är trevlig, men hans svenska är så dålig att det är vääääääldigt svårt att ha en dialog.. Och lyssna är inte en av hans riktigt starka sidor heller.. Är ju också fint att "min" läkare inte har minsta koll på vad jag äter mediciner eller riktigt varför? Som tydligen inte LÄST svaret från reumatologen om HUR han skulle återkomma till dem (något jag fått veta i förrgår av sköterskan). Eller sett att arbetsterapeuten konstaterat att jag har nedsatt rörlighet i bägge händer. Jag märker av det tydligt i min vardag däremot!
Såååå, nya blodprover nästa vecka som jag mer eller mindre krävde, så ska jag se om jag kan få prata med en annan läkare om dem, någon som pratar bättre svenska. Kan det kombineras med förmåga att lyssna på mer än de tre första orden jag säger när jag har en radda symptom så vore det ju trevligt också..

Jag är så trött, så less så jag vet inte vad! Jag ORKAR inte mer, jag har mått som jag har influensa sedan DECEMBER och det är ett jävla skämt att få hjälp! Och så har han mage att sitta och säga att de tagit ALLA prover för ALLA reumatiska sjukdomar när detta inte alls stämmer, han har kollat prover specifikt för RA och sen blodstatus och crp.

Ja, jag känner mig lite bitter just nu.. Men jag har inte haft en fungerade vardag på så länge och jag har bitit ihop så länge att jag inte pallar längre.

kl

Gnäller på min huvudvärk.
Vet inte om det är vädret som påverkar mig eller vad det är...

KL

Jag har fått en ny ung energisk läkare och jag och hon klickar inte alls.

Jag blir bara så väldigt trött på alla brev hon skriver.
Jag går och tar diverse blodprover stup i ett. Lite oklart egentligen vad och varför.

En vecka senare kommer ett brev med formuleringar i stil med "dina värden är förändrade, vilket var väntat"

Jag står som ett frågetecken eftersom jag inte vet vilka värden, och om det var till det bättre eller det sämre.

I senaste brevet var några värden höjda vilket var väntat efter ändring av medicinering. Jaha - är det bra eller något jag ska vara orolig över???

Hittills har jag fått ett halvdussin brev och jag har inte begripit ett enda av dem. Totalt slöseri med dyrbar läkartid att skriva de där breven.

Mitt levaxin ville hon sänka men hade inga idéer om hur mycket, eftersom det inte var hon som skrivit ut dem från början. :banghead: :banghead: :banghead:

Jag förnyar recept bara hos den andra läkaren och har inte träffat honom på närmare två år. Kunde hon inte - när hon nu hade åsikter om dosen! - hjälpa mig med dossänkningen som hon beordrade?!

Förändring för sakens skull eller finns det en anledning tilldet? Kanske läge att begära en journalkopia så du får veta vilka prover som tas och varför? Förstår din frustration till fullo?

Förändring för sakens skull eller finns det en anledning tilldet? Kanske läge att begära en journalkopia så du får veta vilka prover som tas och varför? Förstår din frustration till fullo?

Alltså. Jag orkar inte bry mig.

Av det jag hittills fått veta är inget av detta något jag kan påverka. Jag låter dem ta sina prover och behöver någon medicinering ändras så får de väl fixa det. Orkar inte gå och fundera och ängslas över något jag inte begriper och inte kan göra något för att förändra!!

Förra läkaren - som jag träffade för årliga kontroller - sa förra året att jag behövde medicinsk hjälp för mina njurar men att det inte var någon större fara att de var på väg att lägga av. Lite medikamenter, så skulle allt vara ok.

Nuvarande läkare pratar obegripligheter om värden hit och värden dit. Hon höjde medicinen för njurarna och ville ta nya prover. Jag har tagit prover en gång i månaden hela sommaren och begriper egentligen ingenting. Det verkar inte vara samma prover som tas heller.

Jag låter dem hållas. Är det något som de vill åtgärda hör de väl av sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
680
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 099
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka