Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt och inget.
Trasig fot, känner tidspress. Rädd för hur den ska hålla i framtiden?
Orolig för framtiden rent allmänt. Behöver ett jobb.
Ledsen för att jag känner mig värdelös, liten och rädd.
Tack för kram!

Värdelös är du ju inte så det kan du lägga ner!
Liten och rädd känner sig alla ibland (kanske en klen tröst men kan vara värt att påminna sig om det).
Hoppas att du hittar ett jobb, utnyttja dina kontakter, oftast är det bästa vägen!

Alltså skäggväxt. Är det ngt man bör oroa sig för menar ni? :cautious: Mvh genast paranoid

Alltså skäggväxt. Är det ngt man bör oroa sig för menar ni? :cautious: Mvh genast paranoid
Man kan få det om man har mer testosteron än normalt. Kvinnor med PCOS har ofta skäggväxt/manlig behåring. Sen kan det ju komma med åren också, när hormonhalterna förändras.
Jag har haft väldigt håriga ben också men hade tur och fick tillskott i kassan så jag kunde gå och ta bort det med laser. Är sååå glad för att jag kunde göra det. :D

Man kan få det om man har mer testosteron än normalt. Kvinnor med PCOS har ofta skäggväxt/manlig behåring. Sen kan det ju komma med åren också, när hormonhalterna förändras.
Jag har haft väldigt håriga ben också men hade tur och fick tillskott i kassan så jag kunde gå och ta bort det med laser. Är sååå glad för att jag kunde göra det. :D

Ok! Jag har hittills några fjun typ men kommer hålla benhård koll framöver tack vare Buke ;)

Mamma har, mormor hade. Jag har. Fy fan. Men vad det beror på vet jag inte? Mkt hår från huvudet och ända ner.

Vad kostar det?

Jag har extremt mkt hår på huvudet men ingen annanstans.
Kan det vara ärftligt?

Vad kostar det?
Benen+ bikinilinje kostade 5500 kr per gång och jag gick ca 6 ggr. Man måste upprepa behandlingen efter 6-8 v eftersom håren växer i cykler. Om man gör det med längre mellanrum så blir resultatet sämre. De rekommenderade minst fem behandlingar men ofta behövs fler.
Diatermin var subventionerad men utan subvention kostade det omkring 350 för en halvtimme kanske...

Laser funkar bara på mörka hår och ju tjockare desto bättre, men det finns de som det inte funkar för ändå. Svårt att veta i förväg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 118
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka