...eller så säger man att "sådana här diskussioner orkar jag inte med, jag kommer tillbaka en annan dag!" och så går man.Säg att du mår illa/har ont i magen och måste gå hem.![]()
Så gör jag - om jag är på det humöret
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
...eller så säger man att "sådana här diskussioner orkar jag inte med, jag kommer tillbaka en annan dag!" och så går man.Säg att du mår illa/har ont i magen och måste gå hem.![]()
Säg att du mår illa/har ont i magen och måste gå hem.![]()
Orolig
Deppig
Ledsen
Allt och inget.Men nejVarför? Ngt speciellt? Kram oavsett
Har samma problem.Jag vill inte ha skäggväxt.Håller på att spara ihop pengar till laserbehandling.
Jag fick ju diatermi (30 behandlingar) subventionerat av landstinget för några år sen men nu har det väl vaknat nya hårsäckar...Har samma problem.
Allt och inget.
Trasig fot, känner tidspress. Rädd för hur den ska hålla i framtiden?
Orolig för framtiden rent allmänt. Behöver ett jobb.
Ledsen för att jag känner mig värdelös, liten och rädd.
Tack för kram!
Blev det bra då? (Bortsett från att det kom tbx)Jag fick ju diatermi (30 behandlingar) subventionerat av landstinget för några år sen men nu har det väl vaknat nya hårsäckar...![]()
Jo det blev bra men diatermin gjorde s*tans ont. Jag kontaktade hudkliniken på SÖS tror jag...eller om jag gick via gyn kanske, minns inte riktigt.Blev det bra då? (Bortsett från att det kom tbx)
Hur gjorde du för att få från landstinget?
Man kan få det om man har mer testosteron än normalt. Kvinnor med PCOS har ofta skäggväxt/manlig behåring. Sen kan det ju komma med åren också, när hormonhalterna förändras.Alltså skäggväxt. Är det ngt man bör oroa sig för menar ni?Mvh genast paranoid
Man kan få det om man har mer testosteron än normalt. Kvinnor med PCOS har ofta skäggväxt/manlig behåring. Sen kan det ju komma med åren också, när hormonhalterna förändras.
Jag har haft väldigt håriga ben också men hade tur och fick tillskott i kassan så jag kunde gå och ta bort det med laser. Är sååå glad för att jag kunde göra det.![]()
Mamma har, mormor hade. Jag har. Fy fan. Men vad det beror på vet jag inte? Mkt hår från huvudet och ända ner.Man kan få det om man har mer testosteron än normalt. Kvinnor med PCOS har ofta skäggväxt/manlig behåring. Sen kan det ju komma med åren också, när hormonhalterna förändras.
Jag har haft väldigt håriga ben också men hade tur och fick tillskott i kassan så jag kunde gå och ta bort det med laser. Är sååå glad för att jag kunde göra det.![]()
Vad kostar det?Man kan få det om man har mer testosteron än normalt. Kvinnor med PCOS har ofta skäggväxt/manlig behåring. Sen kan det ju komma med åren också, när hormonhalterna förändras.
Benen+ bikinilinje kostade 5500 kr per gång och jag gick ca 6 ggr. Man måste upprepa behandlingen efter 6-8 v eftersom håren växer i cykler. Om man gör det med längre mellanrum så blir resultatet sämre. De rekommenderade minst fem behandlingar men ofta behövs fler.Vad kostar det?
Jo, det kan det säkert.Jag har extremt mkt hår på huvudet men ingen annanstans.
Kan det vara ärftligt?
Det kan ju vara pga PCOS, tror det är ärftligt.Mamma har, mormor hade. Jag har. Fy fan. Men vad det beror på vet jag inte? Mkt hår från huvudet och ända ner.