Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Benen+ bikinilinje kostade 5500 kr per gång och jag gick ca 6 ggr. Man måste upprepa behandlingen efter 6-8 v eftersom håren växer i cykler. Om man gör det med längre mellanrum så blir resultatet sämre. De rekommenderade minst fem behandlingar men ofta behövs fler.
Diatermin var subventionerad men utan subvention kostade det omkring 350 för en halvtimme kanske...

Laser funkar bara på mörka hår och ju tjockare desto bättre, men det finns de som det inte funkar för ändå. Svårt att veta i förväg.
Ok, ansiktet är det som är plågsamt.

Jag har ont i halsen, svettas och fryser. MÅSTE bära skräp till containern jag hyrt i en vecka.
Det är ett helt uthustak som ligger på gräsmattan och som måste bäras och köras, planka för planka, läkt för läkt och skottkärrelass med pärt för skottkärrelass.
Samtidigt MÅSTE jag skriva ett protokoll om jag fick tidspress på i onsdags. Det måse justeras också och jag kan inte få tag i några justerare förrän det blir vardagar igen. Grr.

Jag kör, äter värktabletter, sover en stund på soffan, kör mer skräp, äter mer värktabletter.

Ovanpå allt är jag bjuden på middag i eftermiddag. Så det blir en dusch extra och några timmar dagsljus som försvinner. Trevligt blir det sannolikt, men det blir en tidstjuv.

Kämpa @tanten !!!!!
Själv ska jag jobba hela dagen efter att ha sovit ca 2 timmar. But first let me have a wienerbröd med granntanten!

somnade vid 3 inatt och vaknade pigg vid 8.. fick sovit ca 1 o en halv timme till men denna dagen kommer bli seg
och jag har ont i benet (på sidan av smalbenet typ) gör skitont när jag går

Min mobil blev snodd igår av ett mycket flinkt litet kid! Iofs vet jag inte hur mycket de kan få för den för både glas och batteri måste bytas ut, och iphone 5s är ju inte tuffast på marknaden. aja iaf visste jag inte hur jag skulle ta mig hem efter det (bor ganska långt ut på den pendeltågslinje som delvis är avstängd nu) så jag frågade en okänding på stan om han kunde kolla upp tub/buss/tåg i SL-appen åt mig. Visade sig att han skulle åka bil åt samma håll så jag fick gratisskjuts nästan hela vägen hem!!!! så jävla gulligt!!!! och iofs, den som snodde mobilen har säkert en mindre sammanlagd inkomst än jag att se fram emot i sitt liv så kanske är det hela ganska rättvist

Jag känner mig gnällig för att mitt hår är kort och fult, dessutom har det en jävligt ful färg. Sen så känner jag mig fet också. Usch.

Min mobil blev snodd igår av ett mycket flinkt litet kid! Iofs vet jag inte hur mycket de kan få för den för både glas och batteri måste bytas ut, och iphone 5s är ju inte tuffast på marknaden. aja iaf visste jag inte hur jag skulle ta mig hem efter det (bor ganska långt ut på den pendeltågslinje som delvis är avstängd nu) så jag frågade en okänding på stan om han kunde kolla upp tub/buss/tåg i SL-appen åt mig. Visade sig att han skulle åka bil åt samma håll så jag fick gratisskjuts nästan hela vägen hem!!!! så jävla gulligt!!!! och iofs, den som snodde mobilen har säkert en mindre sammanlagd inkomst än jag att se fram emot i sitt liv så kanske är det hela ganska rättvist
Imponerad av din inställning! :up: Jag hade nog svurit och bölat om vartannat, blir skitstressad av telefonstrul även om det är en liten sak i det stora hela.

Gnäller lite när jag ändå här här: har mens och måste, som vanligt, proppa mig full med värktabletter vilket, som vanligt, gör att jag blir jävligt hård i magen. Dessutom blir blodet så uttunnat att jag blöder som en stucken gris vid minsta skråma i huden. :mad:

Över att sonen har gråtit över hunden som varit död i över ett halvår hela läggningen och jag hör hur min sambo gråter där nere.

Vad ska man säga egentligen? "Ja han är död, vi fick skjuta honom när han börja attackera dig utan någon som helst anledning "

Jag brände precis upp mina föräldrars mikrovågsugn och nu har jag ångest över det trots att jag inte borde ha det. :(

Över att sonen har gråtit över hunden som varit död i över ett halvår hela läggningen och jag hör hur min sambo gråter där nere.

Vad ska man säga egentligen? "Ja han är död, vi fick skjuta honom när han börja attackera dig utan någon som helst anledning "

Det ska du i vilket fall som helst inte säga för då kommer han känna det som att det är hans fel att hunden är död. Säg som det är fast med omskrivning. Hunden mådde inte bra och det fanns inget att göra för honom.

Att din sambo behövde gråta är inget konstigt. Ett halvår senare är sorgen fortfarande så färsk att de flesta inte är färdiga med den än och saknaden är fortfarande stor. Gå ner och fråga om han vill ha en kram istället.

Det ska du i vilket fall som helst inte säga för då kommer han känna det som att det är hans fel att hunden är död. Säg som det är fast med omskrivning. Hunden mådde inte bra och det fanns inget att göra för honom.

Att din sambo behövde gråta är inget konstigt. Ett halvår senare är sorgen fortfarande så färsk att de flesta inte är färdiga med den än och saknaden är fortfarande stor. Gå ner och fråga om han vill ha en kram istället.
Nej, det gjorde jag såklart inte. Det svåra med just sambon var att jag var fast uppe med en väldigt ledsen son så gick inte att lämna på länge för att se hur han mådde. Det är självklart att det fortfarande är tufft även om det verkar ha lättat lite nu (lite mer prat om en ny hund, allmänt gladare)

Nej, det gjorde jag såklart inte. Det svåra med just sambon var att jag var fast uppe med en väldigt ledsen son så gick inte att lämna på länge för att se hur han mådde. Det är självklart att det fortfarande är tufft även om det verkar ha lättat lite nu (lite mer prat om en ny hund, allmänt gladare)

Nej det förstår jag att du inte gjorde. Jag menar mer att det är en tuff situation för alla och att du får försöka säga det på något milt sätt som ändå går in i en liten knattes huvud på ett bra sätt.

Jag missförstod dig angående sambon, jag fattade det som att du tyckte att det var jobbigt att han var ledsen och inte ville gå ner.

Vad skönt att ni har kommit så långt att ni iallafall har börjat prata om en ny hund. Jag hoppas att ni kan läka var och en på sitt sätt och att det blir bra med nästa familjemedlem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
683
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 118
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25