B

**BORTTAGEN**

Fick nyss hjärta och lever av jägaren som sköt rådjur här på vår mark. Han tyckte vi skulle tillaga det och ha det som hundgodis. Hur gör man? Ska man stoppa in hela klumpen i ugnen på svag värme i flera timmar eller? Blir godiset torrt så man kan ha det i fickan utan att det blir alldeles kletigt där?

Tacksam för råd ;)
 
Lever skär man i bitar och torkar i ugnen på låg värme. En del brukar krydda och ha sig också. Men fråga mig inte hur :D *hmm* Man skall nog koka det först också. Men det håller för det inte så superlänge, så jag skulle nog göra i ordning det och så frysa in det färdiga godiset som inte går åt direkt. Alltså man kokar först och torkar i ugnen sen. Äh? Varför skriver jag det här när jag egentligen inte vet *ha ha* :bump:
 
Jag brukar koka levern. Låter den svalna, skär i riktigt tumma skivor, lägg på en plåt in i ugnen ca 100 grader. Tar 3 timmar och luktar skit under tiden. Bryt i lagom bitar.

Om man låter det bli riktigt torkat håller det flera år!
 
låter gott (hmmm :smirk:)
Ska ta upp lever i dag och så får jag väl tillaga den i morgon. Tack för tipset
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 082
Senast: Exile
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 115
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 070
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp