Godkänd för utomhusbruk

Sv: Godkänd för utomhusbruk

Om jag minns mitt gamla ex rätt så ser man det på IP- (?) nummer. Men hur högt nummer det ska vara minns jag inte.

Hohoooo? Nån elektriker här?

IP44 innebär att en apparat kan användas utomhus, men jag är osäker på om det räcker om apparaten sitter helt oskyddad. Det kan krävas högre siffror. Den första siffran står för hur skyddad apparaten är mot damm och små föremål, och den andra siffran visar hur den tål fukt och vatten. IP44 betyder striltät och skydd mot inträngning av föremål som är max 1 mm.

Det finns inget speciellt tecken eller? Det finns ju annars tecken för de flesta grejer inom elsäkerhet och sånt tycker jag.. dubbelisolering, skyddsledare, CE-märkning osv.

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
985
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
560
IT & mobiler När man har haft 2 influensor på raken har man tillbringat en hel del tid i sängen. Jag har kommenterat en del youtubeklipp och fått...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025