Gödselhög vid vattendrag?

Kickis

Trådstartare
Jag har min gödselhög brevid en bäck och jag har inte nån gödselplatta. Finns de några regler om avstånd eller liknande man måste ha? :confused: Jag har tre hästar.
 
Är till 99% säker på att det finns regler om det. Kolla med Jordbruksverket ellet din kommun.

I värsta fall är nog ringa böter som väntar. Bäst o kolla något sådant
 
Miljö och hälsa i din kommun kan svara på den frågan, platta tror jag krävs vid ett visst antal hästar. Men en gödselstack får inte finnas bredvid ett vattendrag oavsett antal hästar, men kolla med din kommun där du kan få det säkraste svaret.
 
Även jag har gödsel högen vid en mindre bäck (som leder ut ca 30 meter senare till en stor å) jag har iofs bara 1 stor häst och en mini men man får säkert inte ha så egentligen men jag har ingen annanstans att ha gödsletr.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Ajda
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 362
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
881
Senast: Tonto
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp