Gömmer ben

P

puman_22

Har en Rottis valp på 4.5 månad som gömmer benet när han tröttnat på det. Han försöker gräva ner det i soffan :confused: och buffa med kuddarna så att matte o husse inte ska hitta det. :D En kväll när lilla familjen skulle koppla av framför TV:n så var fjärkontrollen bort. :eek: Vi kunde inte hitta den nånstans..... efter ett tag gick det upp ett ljus :idea:.... valpisen hade fått tag på den o gömt den i sin säng :rofl:. Min förra hund (Dobermann) gömde aldrig sina ben men valpisen (Rottweiler) gömmer sina ben o min fjärkontroll. Har ni hundar som gömmer saker??? :confused:
 
Hej!

Min ena blandrastik, Muffin 2 år, brukar försöka "gömma" sin mat när hon inte är hungrig mer. Hon brukar puffa på matskålen och gräver runt den. Ibland hämtar hon sin handduk och försöker gömma matskålen under.

Detta gör hundar för att dom vill spara det till senare. Det är ett beteende dom har från vargen. Dom gräver ner maten när dom är mätta och när dom blir hungriga så går dom och gräver fram maten och äter.

:bump:
 
Japp! När hon var liten tuggade hon snällt på sina ben och andra tuggisar. Numera (är 14 mån), sen några månader, blir det för mycket för henne med såna godsaker :D

Hon har t.o.m. "grävt" ner märgben i ena gardinen, som hänger ända ner till golvet :o Inte kul med såna fläckar på finaste gardinerna. Och grisöronen försöker hon gömma i vår säng, under min kudde tex. Luktar pecka att ligga där sen! :D

Om hon får gå ut med sina skatter så gräver hon ner dem på riktigt på innergården. Tokiga hund. Men hon gräver visst upp dem igen. Och hon verkar inte lita på att ingen annan (som tex husse o matte...) ska hitta hennes grisöron etc inomhus, så det brukar sluta med att hon sprungit runt i hela huset och "gömt" tuggisarna överallt för att till slut "hitta" dem och äta upp dem efter en stund. :D
 
det är väll instikten... doggen gräver ner sina ben bakom häcken om han får vara ute men när han var liten gömde han på samma sätt som din... tror väll att det "gosar till" benen om dom för ligga i soffan :smirk:

Nu gömmer han bara saken han inte får ha i soffan... (OM han nu vid nått tillfälle får tag på nått sånt ;) )
 
Skönt att höra att det finns fler vovvar som gömmer saker.... är väl något de växer i från kanske. :bump:
 
min tik på 3år brukra gräva ner sina grisöron utomhus uuussshhh :crazy:
 
Det får mig att tänka på min gammelhund som envist skulle in under grannens staket och gräva ner sura hudben i hans trädgård :crazy:, han dlev (hunden altså) 15 år och gjorde proceduren fram till "döden", så vissa hundar slutar aldrig :devil:. Men vi hoppas att din ska göra det! :bump:
 
Han får gärna gömma sina ben och grisöron men inte i soffan eller i sängen ;)... luktar inte så gott :D. En knapp mindre på fjärrkontrollen nu osse men va tusan gör det.... tycker om min vovve ändå... :banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 721
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag är medveten om att det är en retriever, och att hon gärna bär saker, och skor i synnerhet. Hon är frisk och får tillräckligt med...
Svar
15
· Visningar
1 442
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Har en rottis på 3 1/2 år. Misstänkt ett tag att hon är besvärad, av har ont. Men aldrig påvisat hälta eller annat. Men har alltid...
Svar
14
· Visningar
2 784
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp