Göra 2,0-bilder bättre!

Jonaz

Trådstartare
Jag har en digitalkamera som jag tycker om att ta kort med. Hade inte råd att köpa mer än 2,0 pixlar och det är ju inte superkvalitet. En kompis till mig sade dock att man kunde göra om dem med något program till bättre kvalitet för utskrifter. Är det någon här som hört talas om det, och om det går? Det skulle ju nämligen vara kalas i så fall!!

/Jonaz
 
Mjukvarulösningar när det gäller att bättra på bildkavliten är jag mycket skeptisk mot.
Det är möjligt att det finns någon programvara som "beräknar" vad det skulle vara för färger mellan pixlarna och gör bilden "bättre", men ska man få resultat gäller bättre hårdvara!
 
har man fotat med 2MPx kan fotot inte få bättre upplösning än så. vill man göra bilderna större än så kan man via något bildbehandlingsprogam gör mer eller mindre avancerade beräkningar för att lura ögat att tro att det är högre upplösning än det är. det blir inte bra, inte i närheten av hur det skulle varit om man fotat med den upplösningen, men tja... det duger för vissa tillämpningar i alla fall.
 
tjaaa, photoshop är ju ett rätt kompetent program även på det området. vet dock inte om det finns något program som har nån spetskompetens på att just öka upplösningen på lågupplösta bilder.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Wille
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 015
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 568
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp