Göra akrylnaglar hemma?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Har hittat en jättebillig hemsida som säljer bra (vad jag hört) akrylprodukter. Och för ca 2år sedan tänkte jag att jag kanske skulle börja, men gjorde inte det då sakerna jag hittade kostade en förmögenhet. Jag har nu försökt i snart 2år att få långa naglar, vilket inte funkar. Och känner inte för att gå till någon som gör dem en gång i månaden och slösa pengar.
Så tänkte kanske börja själv? Jag har kollat på flertalet videos om hur man applicerar, ska tänka på osv. Har även snackat med en som är utbildad i det om tips och råd osv. Så anser att jag borde kunna det. Tänker självklart "träna" lite först på ett lösfinger så jag inte gör första gången på mina egna.
Jag vill inte göra gele då det verkar vara mycket mer komplicerat (?) och dyrare att köpa in tack vare lampan (som är svår att hitta 36W).
Men jag har lite frågor, ni som använder akrylnaglar eller har erfarenheter av dem. Jag behöver inte höra några "man ska inte göra det om man inte är utbildad" osv... För det vet jag, och jag anser att jag bara kan ringa hon jag känner som är utbildad om det skulle vara några problem eller så. Plus att hon får nog vara med första gångerna jag lägger på det och visa/hjälpa.

Jag undrar hur tjockt lager ni brukar ha? Vissa verkar ha 2-3mm medan andra har 5-6mm.
Lägger ni på färgen direkt (alltså på första lagret) eller först ett vitt/transparant/rosa och sen färgen? Tycker det borde vara så att man lägger på ett lager transparant först och sen färgen, för annars måste man ju börja om från början (helt) när man ska göra om dem. Tar man färgen som 2:a lagret så kan man ju bara fila ner? Men då blir det ju tjockare.
Hur nära nagelbanden lägger ni? Akrylen kan ju "rinna" lite enligt hon jag snackat med, men ser på YT att många lägger jättenära ändå?
Vad har ni för överlack? Då jag, somsagt, vill undvika att köpa en UV lampa. Så undrar jag om Gellack som härdas i LED lampa funkar? Det borde de väl? Har sådana från Depend (vill inte höra något om att de tagits bort, då de ändå inte lär röra själva nageln så är det ju lugnt) och det borde ju räcka?
Hur bred pensel använder ni?
Hur länge håller dina naglar (det längsta du gått utan att de brytits/förstörts eller du bytat ut dem)?
Vad för nagelolja har du? Hade tänkt köpa med från OPI, sådana "pennor". Men vet inte om det finns någon som ni rekommenderar? Eller om ni har någon erfarenhet av dem från OPI?
Vad använder ni för "uttorkare"? Har hört att oljefri aceton ska funka jättebra? Några tips?
Och vad använder ni för primer? Gör det någon skillnad med en dyr/billig? Hittade en för 70kr för 15ml, (dyrt för den hemsidan) och i recensionerna står det att den är jättebra? Några tips eller tror ni den funkar?
Och till sist, varför väljer ni akryl framför gele?

Ni får gärna lägga in bilder på era akrylnaglar! :)
 
Varför kan du inte gå och låta din utbildade kompis fixa naglarna? Kanske skulle vara lite billigare än att gå till salong.
 
Jag gör mina själv hemma. Nu använder jag mig visserligen utav gele för att jag helt enkelt tycker att det blir snyggare och är lättare att jobba med. :)
 
Jo, det är klart. Men då slipper man ju fixa med allt runt omkring, vilket jag personligen tycker är värt att betala för. Men, alla är vi olika, lycka till med naglarna :)

Jo, men för oss blir det nästan jobbigare med allting "runt omkring" fast på ett annat sätt. Då jag får ta buss + tåg till henne som tar över en timme, då hon sällan kan köra och hämta (har nyligen fått barn så enklare om jag kommer till henne). Så egentligen blir det inte billigare än på salong då jag får ge ca 150kr bara dit och tillbaka. Och jag tycker det är kul att fixa med naglarna, kan sitta i flera timmar haha :)
Tack dsm! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Corax
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 780
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp