Felsöka klippmaskin

Corax

Trådstartare
Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle göra rent den (noga, oljar osv). Trodde då att det var något överhettningsskydd som slagit på och tänkte inte mer på det.
Idag skulle jag klippa igen men icke. När jag trycker på On går den igång fint utan missljud men stänger av efter ca 1 sek.

Jag har inte kollat närmare på den utan tänkte samla lite tips och kunskap först.

Någon som har något förslag på vad som kan felas den och vad jag kan göra åt det?
Eller känner igen felet och kan berätta hur mycket det kostade att fixa?
Nu tror jag att jag kommer att meka själv men å andra sidan, är det ett enkelt fel som inte kostade så mycket att laga så är jag hyfsat lat... 😅
 
Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle göra rent den (noga, oljar osv). Trodde då att det var något överhettningsskydd som slagit på och tänkte inte mer på det.
Idag skulle jag klippa igen men icke. När jag trycker på On går den igång fint utan missljud men stänger av efter ca 1 sek.

Jag har inte kollat närmare på den utan tänkte samla lite tips och kunskap först.

Någon som har något förslag på vad som kan felas den och vad jag kan göra åt det?
Eller känner igen felet och kan berätta hur mycket det kostade att fixa?
Nu tror jag att jag kommer att meka själv men å andra sidan, är det ett enkelt fel som inte kostade så mycket att laga så är jag hyfsat lat... 😅
Jag fick byta kretskort när det hände. Kostade typ 2000 kr tror jag.
 
Jag har också en sån och tycker att den blir betydligt varmare än klipparen jag hade tidigare (av billigare modell ska tilläggas). Rätt besviken på den med tanke på att jag trodde det var ett kvalitetsmärke.... Inte omöjligt att den överhettats och någonting gett upp tyvärr.
 
Jag har också en sån och tycker att den blir betydligt varmare än klipparen jag hade tidigare (av billigare modell ska tilläggas). Rätt besviken på den med tanke på att jag trodde det var ett kvalitetsmärke.... Inte omöjligt att den överhettats och någonting gett upp tyvärr.
Nu när du säger det så blev min också lite varmare än jag tyckte var rimligt. Men inte att hålla i utan mest i främre/mekaniska delen.
Jag har mekat isär min men inte hunnit utesluta motorn (julledigt, klipparen får ligga kvar på jobbet)så jag vet inte vad jag ska beställa; kretskort eller motor.
Tänker att jag ger en reservdel en chans iaf. Betydligt billigare än att köpa ny klippare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 165
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 397
Utrustning jag klipper inte mina hästar, har inte behövt, har klippt många många hästar dock då jag jobbat i stall. men nu när shettisen svettas...
Svar
16
· Visningar
3 191
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag ska köpa mig en klippmaskin men har jättesvårt att bestämma vilken jag vill ha. Har sökt och läst i gamla trådar men inte hittat...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 147
Senast: inza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp