Göra om skräprum till skrivrum

Du startade en tråd med en fråga, du får olika svar. Varför ställde du frågan om du inte vill ha svar? Och vad är det här för försvarstal? Det är inget som jag har bett om iallafall.

Jag tycker att liknelsen haltar därför att jag inte är en "renoveringsidiot" som renoverar om det inte behövs, sen om "de flesta" gör det - so what? 🤷‍♀️
Jag uppskattar olika svar, och jag svarar gärna på dem också :) !
 
Och imorgon ska jag köpa väggfärg :) ! Jag har - nästan ;) - bestämt mig för en fin grön Rusta-kulör. Hoppas bara att täckamde färg förvillar bort detta :crazy:O_o:
20200528_174629.jpg
 
En annan idé, som är brutalt mycket snabbare att åstadkomma.

Jag stod där ute en stund och begrundade alla utanpåliggande elkablar, som ju måste plockas bort om jag ska kunna gipsa, och började fundera på hur det skulle bli om man i stället vitmålade tak och taklist, och sedan målade väggpanelen med en snygg TÄCKANDE väggfärg? Kanske en vacker ljusgrön nyans, t.ex.? Sedan plockar man bort hemska taklampan, sätter upp några snygga gardiner, loppisfyndar en snygg spegel, kanske några ljuslampetter, osv. En fönsterbräda vid fönstret så man kan ha krukväxter och en fönsterlampa (och något som katten kan sitta på...... ;) ).

(Om någon undrar så fungerar rummet just nu som kattrum åt lyxstallkatt, sadelkammare, och lite allmänt skräprum......)
Tycker det låter som en bra idé, om inte kan du ju prova. Skulle du inte va nöjd i slutänden går det ju senare att göra om, men helt klart ett alternativ att snabbt åstadkomma ett färdigt resultat. :)
Jag tror du kan skapa en mysig miljö med inredning, bara du hittar rätt färg som du vill ha på tak/väggar osv. :)
 
Ja, visst är det FÖRFÄRLIGT........ :wtf: Detta är den allra fulaste skarven, men det finns ett par till som inte heller är så snygga. Och alla skarvar har de såklart lyckats få till helt synliga MITT på väggen.... :crazy:
Häng en stor tavla eller något över eller något annat lämpligt och dölj dom. Det är det första som poppar upp här.
 
Häng en stor tavla eller något över eller något annat lämpligt och dölj dom. Det är det första som poppar upp här.
Jag får se vad jag kan göra. Tyvärr är de rätt utspridda över hela väggen..... :meh:

Tänker att det kanske hade varit lönt att lägga de där extra kronorna på att köpa lite mer panel, i stället för att snåla och fulskarva (det är i alla fall vad jag antar har hänt)........
 
Jag skulle gärna kasta mig hem sedan och börja måla väggar, men först måste taket få sig - minst - en strykning till. Tydligen inte helt lätt att vitmåla ett ofärgat paneltak som har mörknat med åren. Eventuellt skulle jag kanske ha målat med någon snickerifärg/lackfärg i stället för vanlig takfärg. Det kanske hade täckt bättre från början. Men, men det blir nog bra tills slut :) !

Väggarna BORDE vara lättare, tänker jag. De är ju redan målade med något, så de är inte alls lika mörka......
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 516
Senast: Ajda
·
Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 012
Senast: dotzie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp