Göra slut?

ingenaning

Trådstartare
Jag är sedan några månader tillbaka tillsammans med en kille. En väldigt osäker tid från min sida då jag har svårt att tyda vad han känner och vad han vill.
Kanske kan någon utomstående vänlig bukare hjälpa mig?

Jag föll för honom jättesnabbt och tyckte snabbt om honom massor. Han var betydligt långsammare och det krävdes en del övertalning från min sida för att få träffas i början. Han har hela tiden varit lite tillbakadragen och aldrig tagit initiativ till att ses osv. Jag tänkte att detta skulle gå över med tiden men nu långt senare är det fortfarande bara jag som hör av mig.

När vi hade setts i ungefär två månader föreslog han att vi skulle göra förhållandet offentligt. Jag var jätteglad och trodde att han äntligen visste vad han ville. Men fortfarande när vi nu varit tillsammans i två månader är det bara jag som hör av mig till honom. Han ringer inte, skriver inte, messar inte, ingenting. Skriver jag till honom får jag intrycket av att han mest tycker det är besvärligt att svara.

Till saken hör att vi har ett distansförhållande men ses ungefär tre helger i månaden (mestadels jag som åker till honom). När vi ses är det mesta bra, han är väldigt mysig och är inte rädd för att ge komplimanger etc. Sista helgen jag var uppe frågade jag om han var kär i mig, då slingrade han sig bara och sa att han aldrig varit kär eller visste hur man definierade det.

Jag tycker det känns väldigt konstigt att ha ett förhållande med någon som inte är kär i en? Och eftersom vi ändå setts ganska länge så borde han hunnit bli det tycker jag. Blir ännu mer förvirrad av att han ser kär ut när han tittar på mig, han vill kramas mest hela tiden och har svårt att låta bli mig. Även när vi är tillsammans med hans kompisar är han väldigt mysig och har inga problem med att pussas och kramas inför folk.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, jag tycker alldeles för mycket om honom men känner inte att jag vill tjata på honom hela tiden. Jag förstår inte riktigt vad som är felet?

För att sammanfatta lite, han är världens mysigaste när vi ses men hör aldrig av sig däremellan och han erkänner att han inte är kär i mig. Bör jag avsluta detta?
 
Sv: Göra slut?

Hur gammal är han?
Det är kanske så att han är osäker på allt. Det tar lång tid för en del killar som aldrig varit "kära" innan att klura ut hur det ska kännas och hur det ska vara.
Min förra kille var sån. Han hörde dock av sig via sms men efter några månader blev det alltmer sällan. Kanske ett sms efter 2 veckor av tystnad. Vi var ihop i 1 år och 5 månader. Jättemysig när man var med honom, men det avtog också. Jag väntade och väntade på att det skulle bli bättre men det blev bara värre.
Jag är glad att jag bröt med honom, tyvärr försent då han redan hade utsatt mig för mental och fysisk misshandel. Jag tror att mycket berodde på att vi inte förstod varandra, jag blev frustrerad pågrund av hans tysthet och det resulterade i att han blev arg för att jag ständigt var frågande och orolig. Så en dag small det bara.

Jag vill inte skrämma dig, men ibland är det bäst att avsluta innan det går fel. Ge det lite tid, försök prata med honom om det. Funkar det inte, ställ honom inför ett ultimatum. Antingen är han ärlig, berättar vad som är fel, eller så skiter ni bara i förhållandet.
För mig hjälpte det att tänka "där ute finns en annan kille som letar efter just mig och som vill ha mig för resten av hans liv" och gissa vad? Knappa månaden efter att jag dumpade mitt ex hittade jag min nya kille och jag har aldrig mått såhär bra. Vi ska förlova oss snart och är väldigt lika i hur vi tänker om olika saker. Vi kommer riktigt bra överens och kan vara ärliga mot varandra om allt!

Det är viktigt att kunna prata i ett förhållande, att ta tag i problemen direkt och inte låta det ligga och pyra och bli värre.
Jag önskar dig all lycka, och jag hoppas att du följer ditt hjärta, men att du även låter din hjärna vara med på ett hörn :)

Kram!
 
Sv: Göra slut?

Ge det lite tid, försök prata med honom om det. Funkar det inte, ställ honom inför ett ultimatum. Antingen är han ärlig, berättar vad som är fel, eller så skiter ni bara i förhållandet.
För mig hjälpte det att tänka "där ute finns en annan kille som letar efter just mig och som vill ha mig för resten av hans liv".

Det är viktigt att kunna prata i ett förhållande, att ta tag i problemen direkt och inte låta det ligga och pyra och bli värre.
Jag önskar dig all lycka, och jag hoppas att du följer ditt hjärta, men att du även låter din hjärna vara med på ett hörn :)

Jag ville svara något i den stilen men du skrev det så bra så kan bara säga att jag håller med. Kloka ord!

Lycka till TS! :)
 
Sv: Göra slut?

Tack för era svar!

Vi är båda 23 så vi är inte jätteunga men ingen av oss har några direkta erfarenheter av tidigare förhållande.

Jag ska försöka prata med honom nästa gång vi ses som tyvärr dröjer ytterligare två-tre veckor, så länge har vi inte varit ifrån varandra innan. Tänkte jag skulle försöka att hålla mig ifrån att höra av mig till honom för att se hur länge det dröjer innan han gör det. Inbillar mig att han någon gång kommer göra det även om jag inte tror att det hänt tidigare (bara jag kan hålla mig ifrån att skriva till honom).

Jag har försökt prata med honom tidigare men det har aldrig gått så bra, jag lyckas aldrig få fram konkret vad jag vill säga och det slutar alltid med att han inte riktigt förstår vad som är problemet.
 
Sv: Göra slut?

Är svårt när det blir sådär! Var med om nåt liknande i höstas!
Träffade en kille 2-3 månader och jag blev kär i han, men sen helt plötsligt så hade han inte tid att ses mer. Vet att han hade mkt i skolan (sista året på ingenjörsutbildning) men bor man 5-10 min ifrån varandra borde man hinna ses nån gång på 3 veckor :meh:

Vi smsade varje dag men träffas fanns det inte tid för, till slut blev jag så trött och frustrerad på det, så jag frågade om han inte ville ses mer.
Men det ville han tydligen, men inte frågade han om vi skulle ses för det. Så när det var ca 4 veckor sen vi sist sågs, så skrev jag att jag inte orkade med det längre och sen slutade vi höras!

Var jätte jobbigt att säga att jag inte ville höras mer, är den enda killen jag varit kär i (är snart 22 år) men för mej är det jobbigare att gå runt och undra om han gillar mej eller inte och varför vill han inte ses osv.
Var ett kaos i mitt huvud de där 4 veckorna då vi inte sågs!

Så jag tror ändå för sin egen skull att det är bra att man förklarar för han vad man själv vill och frågar vad han vill, och om han vill fortsätta vara tillsammans får du väl säga att du vill att han ska höra av sej ibland osv. (om det nu är det du vill).
 
Sv: Göra slut?

Jag är sedan några månader tillbaka tillsammans med en kille. En väldigt osäker tid från min sida då jag har svårt att tyda vad han känner och vad han vill.
Kanske kan någon utomstående vänlig bukare hjälpa mig?

Jag föll för honom jättesnabbt och tyckte snabbt om honom massor. Han var betydligt långsammare och det krävdes en del övertalning från min sida för att få träffas i början. Han har hela tiden varit lite tillbakadragen och aldrig tagit initiativ till att ses osv. Jag tänkte att detta skulle gå över med tiden men nu långt senare är det fortfarande bara jag som hör av mig.

När vi hade setts i ungefär två månader föreslog han att vi skulle göra förhållandet offentligt. Jag var jätteglad och trodde att han äntligen visste vad han ville. Men fortfarande när vi nu varit tillsammans i två månader är det bara jag som hör av mig till honom. Han ringer inte, skriver inte, messar inte, ingenting. Skriver jag till honom får jag intrycket av att han mest tycker det är besvärligt att svara.

Till saken hör att vi har ett distansförhållande men ses ungefär tre helger i månaden (mestadels jag som åker till honom). När vi ses är det mesta bra, han är väldigt mysig och är inte rädd för att ge komplimanger etc. Sista helgen jag var uppe frågade jag om han var kär i mig, då slingrade han sig bara och sa att han aldrig varit kär eller visste hur man definierade det.

Jag tycker det känns väldigt konstigt att ha ett förhållande med någon som inte är kär i en? Och eftersom vi ändå setts ganska länge så borde han hunnit bli det tycker jag. Blir ännu mer förvirrad av att han ser kär ut när han tittar på mig, han vill kramas mest hela tiden och har svårt att låta bli mig. Även när vi är tillsammans med hans kompisar är han väldigt mysig och har inga problem med att pussas och kramas inför folk.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, jag tycker alldeles för mycket om honom men känner inte att jag vill tjata på honom hela tiden. Jag förstår inte riktigt vad som är felet?

För att sammanfatta lite, han är världens mysigaste när vi ses men hör aldrig av sig däremellan och han erkänner att han inte är kär i mig. Bör jag avsluta detta?

Jag är precis som din kille. Jag behöver mitt egna utrymme och skulle bli galen om jag inte fick det. Det handlar inte om ointresse att jag inte tar initiativ till att prata/ses, jag har bara annat för mig utan att älska honom mindre för det.
Jag var också den som tog initiativet till att göra förhållandet offentligt, eftersom jag älskade honom även om det inte alltid gick fram att jag gjorde det.
Jag ringer sällan, messar aldrig, svarar dåligt på sms och om jag svarar och inte har fruktansvärt tråkigt så är svaren korta, eftersom jag har annat att göra.
När vi ses har jag all min uppmärksammhet riktad mot honom eftersom han är med mig och i närheten, det är inga problem. Det är just när han inte är i närheten som jag "glömmer bort" honom.
Han frågade även mig om jag är kär, och hur vet man det? Vet du definitionen på kär får du gärna dela med dig. Jag svarade bara att jag inte hade någon aning om vad det innebär och om han kunde definiera kär. Han fortsatte och frågade något annat, typ om jag kunde se oss vara tillsammans i framtiden eller liknande konkreta frågor. Minns bara att jag svarade, "Självklar, jag älskar dig.". Du kanske ställde fel fråga? Fråga något annat, om han tror på er eller något. Kanske det ger ett bättre svar?

Du skriver att du inte förstår felet, och jag tror inte att det är något fel heller så som det låter. Han ser på dig med kärlek, verkar inte få nog av dig osv. Alla är vi olika, detta är kanske hans sätt att älska?
 
Sv: Göra slut?

Jag och min pv dejtade i ca 4 månader innan jag vågade ge mig in i förhållande. Men han försökte aldrig "övertala" mig till någonting. Vilket är tur, då hade jag nog dragit mig tillbaka helt. Han lät det ta den tiden det behövde, vilket ändå inte blev så mkt med tanke på hur rädd jag var för förhållande när vi började dejta.

Han är också lite mer "off" när det gäller telefonkontakt men dock alltid helt sig själv när vi ses. Men så är han inte "telefonmänniska" heller.

Mitt tips skulle vara att du ger honom det space och den tid han behöver. Du riskerar att sätta för mycket press genom att inte göra det. Du kanske är "för på" honom utan att du ens märker det själv? Det är vanligare än vad man tror. Jag får panik om någon är för på mot mig. Jag kastar upp en mur snabbare än snabbast och den muren brukar stanna där.
 
Sv: Göra slut?

Titta på filmen "he´s just not that into you"

En kille som är intresserad av en, kommer höra av sig. Är han så pass ointresserad så är han inte kär . Ledsen att säga det, men du gör bäst i att gå vidare :(
 
Sv: Göra slut?

Bra tips, tycker jag.

Visst finns det undantag men den filmen säger rätt mycket egentligen..
Och sen blir det också så otroligt mycket enklare när man tänker så - vill man, så kan man.
 
Sv: Göra slut?

Återigen tack för att ni tar er tid att läsa och hjälpa mig!

Jag har flertalet gånger försökt prata med honom men det går inge vidare, jag har svårt att uttrycka mig och det blir alltid att diskussionen leder någon annan stans. Egentligen borde jag skriva ett mejl men det känns lite konstigt skriva när man kanske istället borde prata med varandra.

Jag blir så frustrerad över hur olika det känns från honoms sida från dag till dag. När jag varit hos honom en helg så tvekar jag väl inte direkt på att han verkligen tycker om mig men när vi varit ifrån varandra en vecka eller två så blir jag otroligt osäker eftersom allt tyder på att han inte vill prata med mig. När jag en gång frågade rakt ut varför så sa han typ att han inte tyckte det var så roligt att skriva på fb t.ex och att han tyckte tiden gick snabbare mellan gångena vi sågs om man hade annat för sig.

När vi nyligen blivit tillsammans frågade han om jag ville följa med på familjesemester, kändes otroligt läskigt att träffa hans familj så snabbt men jag gick med på det och i efterhand är jag otroligt glad att jag följde med för det var jättehärligt. Häromdagen frågade han igen om jag ville följa med på semester i slutet av sommaren. Det vill jag såklart men nu känner jag mig osäker på om vi överhuvudtaget kommer vara tillsammans då. Samtidigt borde jag väl kunna se det som ett tecken på att han vill vara med mig när han vill att jag ska följa med? Han kunde ju bara låta bli att fråga liksom.

Men om man är kär i någon så hör man ju av sig till personen och bryr sig om vad den personen gör. Det gör han inte. Nu har vi varit ifrån varandra i fem dagar och jag har inte hört ett ljud. Även om han tycker det är tråkigt att skriva osv skulle han ju göra det för min skull, för han VET att jag vill det.

Har inte sett filmen jag blev tipsad om, ska kolla på den och ta mod till mig att slå slag i saken :(
 
Sv: Göra slut?

Okej

Ponera att han är som As_Vegas... Han älskar dej verkligen men saknar dej inte då ni inte träffas...

Pallar du verkligen att vara ihop med en sån person ? ÄVEN om du vet att han älskar dej ?

Personligen skulle jag aldrig klara av att vara ihop med en så "osocial på distans" människa ... Jag vill ha mer än bara "synlig" kärlek... Jag vill veta att personen tänker och VILL ha med mej att göra även om jag inte är fysiskt närvarande. Jag vill ha att man "längtar" till varann om man inte setts på ett tag (ett tag är INTE veckor i streck) ...

Nu vill jag inte påstå att jag är en klängig hundvalp och vill definitivt inte ha de, men att ha en som inte visar att man betyder nåt för en mer än när man verkligen träffas ? Nä , det går inte..
 
Sv: Göra slut?

Jag är tvungen att hålla med. Om jag var tillsammans med en sån kille så skulle det inte spela så stor roll om han var kär i mig eller inte eftersom jag inte skulle trivas i det förhållande TS beskriver.
 
Sv: Göra slut?

Men vad har eget utrymme och egen tid med att ta initiativ och skicka ett sms/ringa ibland att göra? Så mycket tid tar det inte i anspråk att någon måste känna sig totaltlåst och att man förlorar sin "space"?

Nej jag håller med corzett och Skogstrollet, jag hade inte klarat av någon som tyckte att det inkräktade på deras egna privata tid att skicka sms eller ringa någon gång då och då.
 
Sv: Göra slut?

Jag har också ett distansförhållande och min kille är också lite så, "glömmer bort" mig ibland. Han har heller inget behov av att prata varje dag som jag har. Men vi pratade om det och jag sa att det var viktigt för mig att vi just pratade varje dag och nu gör vi det även om edt kanske för hans del skulle räcka med varannan eller var tredje dag.
Jag tror du måste prata med honom och berätta hur du känner och se hur han uppfattar situationen och varför han inte vill höra av sig. Även om jag och min pojkvän inte skulle prata en dag så skickar vi båda sms till varandra. Jag skulle tycka det var väldigt svårt att ha ett seriöst förhållande med en kille som bara vill umgås och prata när ni ses och inte annars. Speciellt om förhållandet är på distans.
 
Sv: Göra slut?

För att sammanfatta lite, han är världens mysigaste när vi ses men hör aldrig av sig däremellan och han erkänner att han inte är kär i mig. Bör jag avsluta detta?

Är han inte kär så kanske det är läge att gå vidare... Min sambo är mån om sitt utrymme. Jag har lärt mej acceptera det. När han jobbade i Norge va han borta i två veckor. Vi ringde varandra 1-2 gånger under den tiden för att "checka av" att allt va bra. Sen vi fick barn ringer vi varje dag. Men det är oftast gällande barnen och sen har han ändrats.

Men hur det än varit så har han alltid varit kär i mej. Upp över öronen, galet, hysteriskt kär. Du ska inte nöja dej med annat.
 
Sv: Göra slut?

Jag hade avslutat det iallafall. En kille som säger rakt ut att han inte är kär i mig är ingen jag vill ha ett förhållande med. Visserligen så tror jag att din kille är intresserad av dig eftersom han uppför sig som han gör när ni väl träffas men jag skulle inte vilja leva med någon som inte vill höra av sig iallafall i stort sett varje dag som man inte träffas.

Du får väl helt enkelt säga till honom att du funderar på att avsluta förhållandet eftersom du vill ha mer än vad han kan/vill ge också får ni ta det därifrån. Kanske inser han då att han måste kompromissa för att kunna behålla dig och att han faktiskt älskar dig eller så är han inte tillräckligt intresserad och då tycker ju iallafall jag att det är bättre att göra slut.
 
Sv: Göra slut?

Men vad har eget utrymme och egen tid med att ta initiativ och skicka ett sms/ringa ibland att göra? Så mycket tid tar det inte i anspråk att någon måste känna sig totaltlåst och att man förlorar sin "space"?

Jättemycket för vissa!
Om någon kille blir "för på" mot mig så drar jag mig tillbaka. Drar jag mig inte tillbaka tröttnar jag och drar. Mao är det som en slags "skyddsreflex" för att personen i fråga är någon jag vill kunna satsa på. Sen är ju jag förvisso inte en enkel person på något sätt och vis när det gäller dejtande/förhållande, men jag har hittat en pojkvän som förstår mig helt och ger mig mitt space. Mycket har min stackars pojkvän fått utså, tragiskt nog. Dock så har mina små infall blivit bättre av att jag pratat med honom om det. Hur ska stackaren annars veta vad som är fel, gissa? :meh:


TS:

Att ha ett förhållande på distans där man inte hörs på 5 dagar är för mig oroväckande faktiskt. Detta samtidigt som att han vill ha med dig på en familjesemester flera månader fram i tiden. Nej, det hade jag tröttnat på. Jag hade nog tröttnat efter 3 dagar. Detta verkar vara vem han är och det är du inte nöjd med. Ser ingen som helst anledning att slösa tid på ett förhållande som är dömt att misslyckas redan nu.

Men jag hade ändå pratat med honom innan, så att han verkligen till 100% förstår vad problemet är ur din synvinkel.
 
Sv: Göra slut?

Men jag pratar inte om personer som är "för på". Jag pratar om en vuxen person som är i ett förhållande och som aldrig hör av sig eftersom denne inte vill förlora sin egen space?!

Jag hade tröttnad rejält om en vuxen person ansåg att det störde för mycket av privata tiden att skicka ett sms eller ringa någon gång.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 123
Senast: Rosett
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 320
Senast: Sassy
·
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 776
Senast: Ninnurur
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 487
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp