V
v_NiniZ_v
Någon som använder eller HAR användt Gogue? Är den bra? vad skulle ni ge för poäng mellan 1-10 ?
Nina
Nina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla jag har hört säga det säger gog rätt och slätt så jag förmodar att det ska vara såPansi skrev:Och föresten, vet någon hur man uttalar ordet gogue ?
Curtis skrev:Jag rekommenderar att du använder chambon istället. Gougen hindrar hästen från att sträcka fram nosen, därmed hindras möjligheten till en korrekt och avslappnad överlinje.
Jag antar att du vill sätta hästens rygg i mer arbete. Det gör du ju bäst genom att sänka hästens huvud och förmå hästen att sträcka sin överlinje. Detta gör chambonen tillfredställande på de flesta hästar. Konsten ligger i att hästen tar drivning och aktiverar sig i stället för att bara springa fortare med sänkt huvud. Detta gäller förstås extra mycket för gougen. Den kräver mer av linföraren när det gäller kontakt och kommunikation med hästen, än vad chambonen gör.
Mvh Monika