Gold medal dressyr sadel?

toughcookie

Trådstartare
Någon som har provat? Har ett fullblod med mkt manke men välmusklad rygg, tror ni en sån kan passa henne? Måste byta sadel då den gamla har börjat låsa bogarna på henne, det finns ju en gräns för hur långt bak man kan lägga sadeln :D
 
har vart å tittat på den och jag tycker inte den verkar värd sitt pris. mjuk. ser inte alls lika fin ut som i katalogen..
 
Jag tycker att kilbossorna verkar vara gjorda för en väldigt smal, omusklad rygg, så som de "stupar", men de kanske töjer sig efter hästen? :crazy:
 
Bossorna är ovanligt ojämt stoppade och sitter väldigt dåligt på sadeln. Sen sitter man som en kratta i den. Sk*tsadel rent ut sagt.
 
Tack för svaren! I den prisklassen finns det ju massor av sadlar så jag letar vidare. Vill ju helst inte ge upp min gamla county men vad gör man när hästen "växer"?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 082
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
223
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 717
Senast: Mogge
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 971
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp