Golden Star??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hotstuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 830
H

hotstuff

tänkte köpa en sån till min unghäst som är under inridning,hur är dom?
Är dom sköna att sitta i? går dom att stoppa om? vad har dom för stöd? tunga?

Sv: Golden Star??

Dom är sköna men ger inte så mkt stöd. Men om det är en sansad unghäst och du har bra balans så kanske det funkar ändå. ;) Den jag hade gick att stoppa om (ullstoppad) men numera är dom stoppade med latex, men det går att beställa med ull också. Dom har små stöd fram och bak och är lätta. Och det är en "mjuk" sadel om hästarna trivs väldigt bra med.

Jag sålde min dels för att den var för vid för unghästen, dels för att jag tyckte den var för hal och gav för dåligt stöd när hästen bockade. Köpte en Sidney istället och sitter mkt säkrare i den. :)

ok den är hal alltså! unghästen är snäll och lugn men man vet ju aldrig! (peppar peppar) Parisen D då?

Men de är inte lika hala längre om du köper ny. De bytte ut lädret i sätet förra året och jag fick en med det nya (Har en SS), fick den i oktober.

den golden star jag har ridit i var snorhal, helt utan stöd och inte särskilt bekväm att sitta i ens :crazy: ingen sadel jag skulle rekommendera.....

Jag red i en GS i december och den var inte alls hal... Jag hade bara tygskodda ridbyxor på mig... Den jag red i hade även stöd, men jag tyckte att även om de var små kändes det som om det räckte... Hade den passat hästen hade jag kunnat tänka mig köpa den.
Men nu passade den inte hästen...

Så det kanske är som Domino skriver, att de har bytt läder i den.

Ja, det stämmer att dom bytt läder. Men stöden är fortfarande små ju. Tycker Paris D ger Mkt bättre stöd, den kostar ju nästan dubbelt så mkt också och det märks... Skulle rekommendera en sån, du kan ju ändra bommen när hästen bräddar sig också, så även om den är dyr kan du ha den läänge...

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 630
Senast: attheedge
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka