Golv i transport

hanny

Trådstartare
Hej! Någon som vet vad det kostar att byta golv i ett släp?
Det är ett plywoodgolv, hur länge brukar det hålla och kan man byta till annat golv?
Tacksam för svar!
Hanny
 
Hörde en tjej i stallet som hade bytt gummimatta för 4500 i sitt släp.... Burr.....
Men själva golvet har jag ingen aning om.
 
Jag har en superspecialskiva i mitt släp, dessvärre vet jag inte hur mycket den gick på (fick den), men ring till någon som säljer ditt släp och hör med dem. De brukar kunna ge ett pris som man sedan kan få ner rätt ordentligt om man ringer runt till mindre verkstäder.

Be släpfirman specificera vad det är för skiva de lägger in, så vet du vad du ska fråga om.
 
OM du ska byta golv så byt till aluminium! Vet inte vad det kostar, men det väger inte mycket och det lär aldrig ruttna så att hästarna kan gå igenom!
 
Vi renoverade ett gammalt tranesläp för några år sedan. Vi valde att lägga in durkaluminium och sedan vanlig plywood ovanpå. Ingen som helst risk att hästen skall trampa igenom. Mycket billigare dessutom. Om du behöver byta gummimattor kan jag rekomendera HABO gummiprodukter. Där kan man köpa sekunda mattor, alltså mattor med mindre skönhets fel. Där köpte jag en matta till rampen och med frakt gick det på ca 900:-. Köpte mattan i våras. Billigt va! :banana:
 
Ska byta golv i vår transport snart... Jag tror det skulle gå på 2000 eller något sådant. Är dock inte helt säker...
Det är en värmlandsvagn.
 
Jag lade in tryckinpregnerat plank i min transport när jag bytte golv. Kostade ca 1000 kronor + arbete, men det gjorde vi själva.
 
vi renoverade vårat släp själva. golvet gick på 1700 kr :p
Fast släpet har blivit grymt snyggt efter renoveringen.
 
Lade in tjock plywood skiva i golvet på min Brenderup. Gummimattan, den gamla, var helt OK, så den byttes ej.
Plywoodskivan gick på c:a 3300:-
Arbetet gjorde vi själv.....

Tungt och slitigt men tusan så bra det blev.... :bump:
 
Jag ringde runt för att kolla lite priser idag! Och om jag köpte skivan själv och lade in så skulle den kosta 1250:- inkl moms, men om jag skulle låta den "lokala släpverkstaden" göra jobbet, så skulle det kosta 3500:-, inte så svårt att välja... :D!
Mvh. Matten
 
Jag har hört väldigt mycket negativ om aluminumgolv, dels så spricker det lättare, sen fräts det sönder av hästens urin, har hört detta av flera olika människor.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ev fått tag i en bättre och större transport än den jag har, en Henra Amazon. Bekymret är att väggar och golv behöver bytas. Jag...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: true_blue
·
Utrustning Jag håller på och kollar på hästtransport runt 30 000-40 000kr. Jag förstår att man inte kan sätta specifik antal år på olika material...
Svar
4
· Visningar
616
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 135
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp