golv i transport!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chanell_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 891
C

chanell_86

hur mycket kan det kosta att byta ut ett golv i en transport? det är ett gammalt trane släp. och hur lång tid kan det ta om man lämnar in det?

jag förstår att det kan skilja mkt mellan olika ställen, men så jag kan få ett hum om det:)

Sv: golv i transport!

Vi bytte golvet själva. Beställde en 22 mm skiva på en lastbilsverkstad. Har för mig att den kostade strax över 1900:-. Finns färdiga skivor med kostar en hel del mer. Vi sågade till den nya skivan efter den gamla.

Jag ställde frågan till en verkstad förut när jag tittade på en beg vagn som behövde golvbyte. Fick svaret omkring 5000 kr.
Antar som sagt att det kan skilja rätt mycket beroende på olika fakturer. Vettigast, om det är så att du kikar p åen begagnad är väl att ringa till en verkstad, berätta vilken modell osv så får du ett bättre svar :idea:

Tyckte att det var enkelt att byta golvet själv. Man behöver vara två personer som hjälps åt eftersom skivan väger en hel del.

Eftersom jag hör till de ohändiga människorna som saknar verktyg och händiga bekanta så lät jag en verkstad byta golv på mitt Trane 2006. Det kostade 4000 kr.

Har man något speciell material i skivan som man ska bytea ut ? Behöver byta på min boj, har dock en mkt händig man som fixar och donar åt mej! :rofl:

Kolla med lasbilsverkstäder. De har erfarenhet av olika golv. Tror att den skivan vi köpte heter formlyfa. Måste vara ett väderbeständigt matrial som tål fukt osv.

Marinplyfa, den tål fukt bättre än vanlig plywood. Lämplig tjocklek har Andorra skrivit.

tack för era svar då vet jag hur det ligger till:bow:

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
797
Senast: Cavallo
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
887
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 032
Senast: Amha
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck