Golvet luktar kiss

Jag skulle titta på en bättre blöja medan problemlösningen fortgår. Brorsans dvärgpudel markerade inne hos andra människor och de använde en helt vanlig barnblöja på honom om han skulle med någonstans. Hål för svansen bara.
Tänker löptrosa, men klipp till och lägg i en rejäl binda? Löpskydd finns ju i ”alla” storlekar.
Även om jag hittar en bättre blöja så tycker inte jag att det är etiskt försvarbart att ha blöja på henne hela nätterna för att slippa torka kiss. Hon lär inte lära sig lättare att kissa på rätt ställe med hjälp av blöja. Hon kommer dock att få ha blöja när lakanen är nybytta tills jag har fått ordning på det kissandet, och så har de blöja när vi är hos andra för säkerhets skull.

Jag tycker det låter som hunden aldrig lärt sig att vara rumsren snarare än ett medicinskt problem. Sedan är det ju möjligt att det medicinska spär på det men det är nog som sagt inte grundproblemet.
Håller med. Den kissar ju som en liten valp.
Enligt förra ”ägaren” så ska hon ha varit rumsren, men hon ska också ha varit helt frisk hela livet, vilket ju inte stämde. Där jag hämtade henne så fanns det hundlucka och valpar så hon har både haft möjlighet att gå ut när hon behövt och kan ha blivit misstagen för att det varit valparna som kissat inne eftersom hon kissade yttepyttepölar pga stenen
 
Även om jag hittar en bättre blöja så tycker inte jag att det är etiskt försvarbart att ha blöja på henne hela nätterna för att slippa torka kiss. Hon lär inte lära sig lättare att kissa på rätt ställe med hjälp av blöja. Hon kommer dock att få ha blöja när lakanen är nybytta tills jag har fått ordning på det kissandet, och så har de blöja när vi är hos andra för säkerhets skull.



Enligt förra ”ägaren” så ska hon ha varit rumsren, men hon ska också ha varit helt frisk hela livet, vilket ju inte stämde. Där jag hämtade henne så fanns det hundlucka och valpar så hon har både haft möjlighet att gå ut när hon behövt och kan ha blivit misstagen för att det varit valparna som kissat inne eftersom hon kissade yttepyttepölar pga stenen

Finns en chans att det inte är lika ”kul” att kissa på sig om hon har någon slags blöja/skydd om ni har tur. Dom flesta hundar brukar tycka det är väldigt äckligt med att få kiss på sig. Kanske går att sätta på blöjan precis innan ni lägger er när hon är helt nykissad, sen kanske gå upp en gång på natten, ta av blöjan och ta ut hunden, sen in igen med ny blöja.

Jag har haft en hel del omplaceringar där dom inte varit rumsrena, allt från 1-4 år gamla, men det har alltid gått relativt fort att få dom rumsrena, för när dom väl upptäcker att det är fräschare att kissa ute så det rinner undan, än inne så går det snabbt. Nu vet inte jag vad hon har för sjukdom som orsakar detta, men jag tycker också det låter som om hon inte är rumsrenhetstränad, och det kan man (oftast) få bukt på oavsett ålder på hunden. Det hade ju hjälpt mycket om ni fick ner olyckorna till hälften iallafall tänker jag.
 
Finns en chans att det inte är lika ”kul” att kissa på sig om hon har någon slags blöja/skydd om ni har tur. Dom flesta hundar brukar tycka det är väldigt äckligt med att få kiss på sig. Kanske går att sätta på blöjan precis innan ni lägger er när hon är helt nykissad, sen kanske gå upp en gång på natten, ta av blöjan och ta ut hunden, sen in igen med ny blöja.

Jag har haft en hel del omplaceringar där dom inte varit rumsrena, allt från 1-4 år gamla, men det har alltid gått relativt fort att få dom rumsrena, för när dom väl upptäcker att det är fräschare att kissa ute så det rinner undan, än inne så går det snabbt. Nu vet inte jag vad hon har för sjukdom som orsakar detta, men jag tycker också det låter som om hon inte är rumsrenhetstränad, och det kan man (oftast) få bukt på oavsett ålder på hunden. Det hade ju hjälpt mycket om ni fick ner olyckorna till hälften iallafall tänker jag.
Hon är väldigt obrydd om det mesta som är blött och kladdigt och verkar inte bry sig ett dugg om det kommer kiss på tassarna. Hennes systrar är helt annorlunda. Den ena undviker att få på sig helt och hållet och den andra, som alltid kissar på sina framben, ligger och tvättar dem noga när vi kommer hem och helst direkt efter att hon har kissat. Däremot är Pärla mycket noga med att tvätta underlivet efter att hon kissat så antingen kommer hon att koppla ihop blöja med att inte kunna tvätta sig eller, mer troligt, bara bli ledsen över att inte kunna tvätta sig. Hon är inte direkt den skarpaste kniven i lådan :crazy: Hon har ju en gendefekt som påverkar hörsel och ögon så det är nog inte omöjligt att det även påverkar annat också.

Nu har frottén kommit och jag har sytt klart en matta! Jag ville ju ha en matta i sovrummet, men jag såg snarare en svart fluffig variant före en babyrosa sladdrig sak 😂 Golvet är skurat med både klorin, cillit bang och ättika och känns fräscht! Jag skulle nog inte äta något som ramlat på det, men sitta på det är inga problem och det luktar inte längre 😃

Jag kämpar också på med att försöka få henne att titta mig i ögonen och andra sätt att få henne att förstå att jag vill något. Hon kan inkallning genom att man vinkar på henne men förutom det så är det som en vägg. Hon ÄLSKAR att ligga i famnen och hon kommer hela tiden och tigger om att bli upplyft men det känns ändå som att jag inte får någon kontakt med henne ens under de stunderna. Hon är liksom helt i sin egna lilla värld och om jag försöker ”kräva” kontakt, tex när jag klipper henne i ansiktet så måste jag ju hålla henne så jag kan titta henne i ansiktet då jag inte klipper fel eller om jag försöker fotografera henne, så blir hon fruktansvärt obekväm och gör allt för att titta bort eller gömma huvudet under framtassarna så det känns som att något väldigt otrevligt är förknippat med ögonkontakt.

Jag kan heller inte leka med henne. När hon leker med en leksak, vilket inte sker så ofta men oftare och oftare, så har jag ibland försökt att ta den och kasta den till henne igen eller puttat dit en annan leksak men varje gång så tvärslutar hon att leka och går därifrån. De andra hundarna vill inte leka med henne och helst inte ha med henne att göra, troligen för att hon är döv och inte hör när de morrar på henne så hon hela tiden klampar över deras gränser.

Usch vad hemskt hennes liv låter nu 😢 men jag tror att hon ändå är rätt nöjd för hon verkar glad och älskar som sagt att vara näranära. Hon är glad och framåt på promenaderna och blir överlycklig om någon vill hälsa, hon försöker busa med de andra hundarna, hon har inte längre ont någonstans, andningen är bättre nu med kortison och aptiten är på topp (även innan kortisonet. Det var svårt att få henne att äta de första månaderna). Just nu ligger hon och sover i min famn ❤

Blev visst en halv roman 😶

C750D424-5B41-4665-92E2-622482332F9D.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 819
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Har fått ett "mega"problem, och jag förstår inte vad det är som händer. Ska försöka göra en lång historia kort så ni vet lite bakgrund...
Svar
14
· Visningar
3 947
Senast: Galore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp