Göra egna mallar för bomvidd?

-Remont-

Trådstartare
Ska mäta unghästens behov av bomvidd snart tänkte jag. Men jag avskyr pillet med att få det att passa perfekt och sen få ner det på papper.

Visst borde man kunna göra egna mallar i kartong? Någon som provat.

Jag har fått lära mig att från mitten och ner ska man markera 8cm och sen 8cm till. Och sen dra ett streck mellan dessa och rakt upp så att bägge sidorna korsas.
På samma sätt borde man kunna göra en mall som "sluter om" hästen mellan dessa 8cm? Och så skriva på hur många grader detta är.
Eller tänker jag helt fel?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 732
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 068
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka