Göra ett kollage

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare lotta_k87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 947
L

lotta_k87

Jag har fått så mycket bra hjälp här innan med Paint Shop Pro 8 och vill gärna ha hjälp igen om hur man gör ett kollage med det programmet. För det måste väl gå att göra?
nån som vet hur?
såg att någon lagt ut denna sida här nånstans på buke och ett liknande kollage, fast med min egen häst, fick jag för mig att jag vill ha :D ...tacksam för all hjälp jag kan få.
/Lotta

jag la ut länken :) jag vill också ha ett sånt, men jag har inga program :cry:

Du fick ju hjälp med hur man klipper ut objekt ur en bild och klistrar in på en annan bakgrund.
Det är ju så du gör om du vill göra ett kollage. Klipp ut olika objekt (tex hästar) och klistra in som lager på en bakgrund. Sedan kan du flytta runt de olika lagrena som du vill ha dem. Om du vill ha ett litet "softat" utseende kan du öka opacity (genomskinligheten) på lagrena, så att bakgrundsfärgen lyser igenom. Det gör du på layerpaletten.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 570
Senast: Takire
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 535
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka