Göra hål i syntetmaterial - tips...??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Uddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 470
U

Uddi

Jag har köpt mig en syntetsadel, och skulle behöva göra fler hål i sadelgjordsstropparna. Men håltången fixar inte det, den är ju gjord för läder främst. Jag lyckas iallafall inte....

Nån som har nåt tips...? (utom att lämna in den till sadelmakaren då förstås, men jag tycker det borde gå att göra själv?)

Sv: Göra hål i syntetmaterial - tips...??

man brukar ju bränna hål i syntetmaterial, som en stor grov nål som är glödhet. Men jag vet inte om det är nått man ska prova sig på själv?

varför göra hål? kan du inte bara att köpa en längre/kortare sadelgjord??
tror inte det är smart att göra det själv, ju fler hår det blir oxå ju svagare blir ju materialet.

Köpa en kortare gjord skulle jag göra... Elleren bättre håltång. Den vi har funkar på både syntet och läder!

Det fungerar inget bra att göra hål med håltång i syntetstroppar.
Dom kommer att fransa upp sig och du får 4 cm långa hål. :eek:

Ska du göra "extrahål" måste du bränna hålen.

Jag säger som andra, köp ny sadelgjord.

Menar du sånna helt i nylon eller vad det är?
Med syntet menade jag syntetläder, det går utmärkt att göra hål i ;)

BRÄNN hål, det är enda sättet om det är nylon, du måste försegla hålen. Sen ska du eg ha söljor över dem med.

Enklast är att köpa en kortare sadelgjord dock.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 663
Senast: Gunnar
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 161
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka