Göteborg Horse Show 2012 Shopping!

Sv: Göteborg Horse Show 2012 Shopping!

På min lista står:

- Global-schabrak i en viss färg
- Bruna boots med fårskinn

Om jag hittar ett brunt rundsytt träns med lackad nosgrimma i vettig prisklass kan jag nog inte motstå det, men oddsen att jag hittar något som prickar alla tre krav är la sådär :cool:

Vi ska främst handla till vår nya foderponny, ett ursött Gotlandsruss.

Hon ska få: pannband med bling, rött schabrak med luva, benskydd och ridtäcke om vi hittar ett i storlek 115. Varför finns det så lite täcken till de små!

;)

Hittills:
mässings stigbyglar
mässingssporrar
hjälm
kavaj
handskar
fler träns
pannband till hopptränset
glanssprey & liknande skönhetsprodukter
och ALLT annat man lyckas få tag på, 4000 ihopsparade kr att spendera;)

*KL*
Till hästarna behövs nog strängt taget ingenting.
Eller iofs, täcken och grimmor går ju alltid åt. :angel:

Men i den mån det finns nån shoppinglista så står där nog ett par stall-/ridskor med tåhätta (typ Blundstone) till frun, ett par boots till mig och kanske en jacka till mig om rätt modell finns till rätt pris. Rätt mycket större sannolikhet på RHC i sommar iofs, men man kan ju kolla. :)

kl

Jag får se om det blir någon shopping alls, åker ändå dit främst för att njuta av tävlingarna, ska försöka undvika att shoppa loss förmycket, vill lägga mer pengar på träning iår eftersom jag har två hästar som ska hinna med mycket :D Men OM jag hittar något jag blir absolut kär i så är det väl följande som står på min eventuella shopping-lista.

- Turkost schabrak m matchande lindor
- Glansspray
- Ev ett nytt träns
- "mörk"gula lindor (från Eskadron/mias/exklusiv)
- ljusgula lindor från BR
- Vitt dressyrschabrak
- Cremefärgat eller beigt dressyrschabrak med matchande lindor.

(...sen lär där ju vara schockemöhleschabrak till mässpris och det är alltid svårt att motstå... :D)

Det ska nog allt få följa med lite roliga saker hem från mässan:d

men det jag verkligen behöver:

-Brun förbygel utan vita sömmar med silver spännen
-Bruna tyglar med silvriga snabbknäppen
-vita ridbyxor
-bruna ridstövlar

sen följer kanske lite mer godsaker med hem;)
-Dressyr kavaj
-hjälm
-lite täcken
-tävlings outfit
-christina sport ev. AS set
-ylleridtäcke med brodyr

det som inte får följa med är:
-grimmor
-fleece täcken
-träns:cry:
-sadelgjord hehe har jag lite för många av

*kl*

Puttar upp denna tråden lite och undrar om någon vet om någon återförsäljare för Startrekk kommer vara där och om man kan köpa delar till sadlnarna?

Har inte varit där på tre år!

Ska köpa:
Sockar, sadelgjord, pads till sadeln samt en skruv (om det finns), stigbyglar samt läder om det finns rätt modell till rätt pris, ridhandskar (köpte ett par roeckl sist som jag bara ÄLSKAR), ett par borstar håller på att trilla isär så det behövs nya, hjälm om det finns till rätt pris.

*KL*
Jag lär leta efter:
- Nytt träns
- Tyglar med snabbhakar
- Schabrak (för det kan vi faktiskt köpa med gott samvete, grabben har bara två! :D)
- Lite nya borstar
- Ridbyxor

Möjligtvis kollar vi efter en tömkörningsgjord också, det har vi ingen.
Dessutom lär det slinka ner något paket med hästgodis och/eller någon ny grimma om jag känner mitt mässällskap rätt :D

Ingen lista är gjord mer än att jag skulle vilja ha rambos fleace täcke i brunt sam ett par örhängen från OS inte pärlorna utan de med stenarna. Har ett par och guud så kär ja är!

Sedan kommer de säkerligen bli en massa skit som vanligt! dock hoppas ja att ja köper BRA skit =) haha

Jag kommer hålla mig vid `westernavdelningen´ ;)
Nån som har koll på vilka butiker som kommer vara där?

En ny pad är ett måste.
Är även sugen på nya sporrar+sporrem och ett par nya benskydd, får se om jag hittar något som kan falla mig i smaken( och min plånbok!) ;)

Jag kommer hålla mig vid `westernavdelningen´ ;)
Nån som har koll på vilka butiker som kommer vara där?
De westernrelaterade utställare (inte bara butiker) som jag känner igen i utställarlistan är
  • High Chaparral
  • Highridge
  • Lazy Hills
  • Lone Star
  • Western Horsemen
  • WRAS
Som väntat ungefär, ingen jätteuppslutning men man får nog ändå vara glad över de som ställer ut. Jag tror att många westernbutiker har mindre omsättning än butiker med mer allmänt (läs: dressyr och hopp) sortiment, och då kan det vara ett rätt stort ekonomiskt åtagande att ställa ut. Tror inte man skall räkna med att gå nettoplus på den mässan som liten westernbutik... :crazy:

Western och Falkenberg förresten... känner jag dig? ;)

*KL*
Någon som vet hur mycket billigare HW täcken brukar vara, behöver ett nytt och går o velar om jag ska beställa ett nu eller vänta till mässan...

På årets lista står hittils:

*Broderat schabrak (med hästens namn)
*Ylletäcke
*BR-schabrak med matchande lindor i en fräck färg
*Oranga benlindor som matchar det oranga schockemöhle schabraket.
*Boxskylt
*Träns o Täcken, fynda! :D

kl

Det enda som är planerat att köpa är boots eftersom det är en förbruningsvara hos oss.
Sen ska jag kika om jag hittar snygga ridbyxor och hjälm.
Kanske nåt schabrak :)

*kl*

Ingen som ska dit snart som har lust att uppdatera mig om och eventuellt köpa med sig ett tjockt Jacsontäcke med fast hals om det finns? Har ett hemma som jag avgudar men det börjar bli för litet tyvärr, skulle behöva ett i stl 155!

Detta har nån form av bomullstyg närmast hästen och är 300g tjock, hade gärna haft ett exakt sånt (brunt med ljusblå kanter om någon känner igen vilket jag menar) men det lär väl inte finnas kvar längre! :(

KL

Jag vill gärna fynda ridbyxor. Ett Back on Track-ländtäcke har jag lite funderingar över, har inte bestämt mig än. Annars behöver jag nog inget speciellt, utan det blir mest till att kika och se vad som finns på plats.

Min lista har förändrats lite(en hel del). Detta ska jag handla:
uvex hjälm
kingsland ulltröja
dyongummi tyglar
ev. veredus skydd
ev. kingsland jacka
impulsshopping :D!
swarovskipannband

En pisk från Piskmakaren, sedan tänkte jag hålla utkik efter Pikeurgrejer med bra pris. Täcken i storlek 105 och tömkörningsgjord.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver såklart en bildtråd på vad vi shoppat under Göteborg horse show 2015 :bump:
Svar
7
· Visningar
1 602
Senast: *tove*
·
Utrustning Någon här som har dom, köpte dom från just Back on Tracks monter på mässan i Göteborg. Dom är ju himla smidiga med kardborren och jag...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: The_grinch
·
H
Utrustning vad ska man ha för utrustning om man har köpt en häst som inte har någon utrustning och man själv inte har någon utrustning? sadel...
Svar
19
· Visningar
1 959
Senast: sannaaah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka