GPA speed air

Ämelie

Trådstartare
Jag har äntligen hittat en hjälm som jag vill ha! Den satt som gjuten på skallen och den var så lätt och sååå skön, sen är den ju såååå snygg också :d Problemet är att hjälmen kostar 4000:- Hur ska man ha råd med det??? och folk kommer ju tro att man är knäpp som köper en så dyr hjälm! :o

så därför tänkte jag fråga er: Kan man rida i en sån här hjälm utan att verka snobbig??? :o :p

air-big.jpg

Sv: GPA speed air

Klart du kan, har en GPA titium och jag får väll ha den om jag vill liksom, ingen som behöver bry sig och man kan ju vara trevlig och så mot folk även fast man är snyggt klädd ;) :p , dvs. inte behöver man räknas som "snobb" för det. I nudvarande stallet är det förvisso ganska många som har dyra och bra hästgrejer, vädligt mycket märkesgrejer hos tävlingsryttarna, men det är ju inte så konstigt.
Men om jag rider med min titium på ridskolans anläggning så är det inte direkt någon som bryr sig för det i alla fall, för dom har inte så stor koll på märkesgrejer och vad saker o ting kostar. :D

Ämelie skrev:
Jag har äntligen hittat en hjälm som jag vill ha! Den satt som gjuten på skallen och den var så lätt och sååå skön, sen är den ju såååå snygg också :d Problemet är att hjälmen kostar 4000:- Hur ska man ha råd med det??? och folk kommer ju tro att man är knäpp som köper en så dyr hjälm! :o

så därför tänkte jag fråga er: Kan man rida i en sån här hjälm utan att verka snobbig??? :o :p

air-big.jpg

Är väl lite snobbvarning men om har råd ska du väl köpa den hjälm du gillar ellerhur?

Snobbig trodde jag hade att göra hur man betedde sig och inte vad man hade på huvudet ;) Köp den om du trivs i den!

sant, men vissa saker kan sticka i ögonen på vissa människor... Fast sånt ska man inte bry sig om egentligen, men ibland är det svårt att låta bli :o :p

En kompis tyckte att hjälmen var bland de fulaste hon sett också, men smaken är som baken ;)

Ett snobbigt beteende kanske kan vara att köpa dyraste hjälmen på marknaden?

Fast vad folk gör med sina pengar är väl upp till var och en. Att däremot ta förgivet att någon är snobbig pga av fina saker är enbart dömande

Senast ändrad av en moderator:

Den där hjälmen är långt ifrån den dyraste på marknaden!

Om DU gillar och trivs i den så ska du ju köpa den. Oavsett vad andra tycker och tänker.

Lugn, lugn. Jag Håller ju med dig ;)

Men trådens fråga är ju om hon skulle verka snobbig eller hur? Jag tror en del skulle tycka det just därför att hjälmen är dyr.

Jag kan ha fel, men jag trodde snobbigt betydde just att köpa lite överdrivet dyra kläder.

*knapp och trådlån*
Den hjälmen som Meredith Michaels Beerbaum hade i Scandinavium, vad var det för märke? Tyckte det stod GPA på den men inte säker? Bara undrar om någon vet vad det var för märke eller "hjälm namn"? :bow:

Jag tror att det är en GPA Carbone.

*tittar frågande på Zlatan som brukar veta sånt här*

hannibal skrev:
Jag tror att det är en GPA Carbone.

*tittar frågande på Zlatan som brukar veta sånt här*

Jag sökte på den och tyckte att den liknade den hon hade, men är inte säker :confused:

Jag hittade en bild.

Hon rider i den GPA hjälmen som kom förra året.

01michaels_150_dpa.jpg

Den kostar ca 12 500 och finns på Skara Hästsport. ;)

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att köpa en gpa speed air tot från utlandet. Har hittat en sida från Portugal som just nu har rea på sina gpa hjälmar!! Men...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: lovepill
·
Utrustning Måste byta ut min hjälm nu då jag kraschat min Gpa Titanium. Funderar på en Speed Air, antingen en vanlig eller en Tone in tone. Kan jag...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Elektron
·
E
Utrustning Jag undrar om det finns nån hjälmväska till GPA speed air och isf hur mycket den kostar :p Och då menar jag inte "hjälm-påsen" som...
Svar
6
· Visningar
1 427
Senast: WBanna
·
A
Utrustning Hur är GPA Speed Air - Tone on Tone och Euron i storlekarna? Min kompis sa att hon trodde att ToT´en var en storlek mindre än den...
Svar
7
· Visningar
2 959
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka