Grader på Jeremy Rudge bommarna (hopp) ?

gylle

Trådstartare
Måste vara blind men vist fanns det en tråd med graderna på en massa sadlar hittar dock inte den trots idogt sökande så ställer frågan i en ny.
Någon som har koll på vilka grader ungefär bommarna har på Jeremy Rudge hoppsadlarna MW o W (och XW om det finns också).

Sv: Grader på Jeremy Rudge bommarna (hopp) ?

Är det verkligen ingen som har koll på Jeremy Rudge bommarna ?
Någon som i alla fall har koll på hur de är i bredd jämfört med andra bommar tex Albion även om ni inte vet graderna ?

Dom är ganska normala jämfört med andra märken, jag har två en N och en XW (breddad från W)

Breddad skriver du är det alltså möjligt att bredda bommarna ?

På vissa av dom nyare går det bredda 1 storlek, vet inte om det gäller alla?

Jag har en W som enligt våran sadelutprovare är lite vidare än de flesta andra.

Vet inte hur man mäter men kan försöka om du vill :laugh:

Har en JR hopp i M och har tidigae haft en dressyrsadel, som bytts ut mot en presige modena i vidd 33. Så JRs M= presige 33? Vet inte om det hjälper dig...

Jag har en Jeremy Rudge Flight med Normal bom (eller heter de Medium?) och den håller den storleken tycker jag. Möjligtvis är den nååågot vidare (inte på andra hållet i alla fall).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 028
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Vi har varit hos sadelmakaren med våran fjording idag. Tyvärr hittade vi inte en enda sadel som passade, trots att han provade säkert...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: Ricco
·
Äldre Jag minns att det fanns en tråd om detta tidigare, men lyckas inte inte den. Så jag gör en ny och hoppas på det bästa. Jag har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 956
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Signatur

Hund, Katt, Andra Djur