Grannen arga hund springer ständigt till vår tomt

såklart en 20 kilos hund kan orsaka skador! Nu handlade det dock om en minihund. Och en minihund har inte fysisk styrka i käften som en 20 kgs hund :D vet inte ens varför jag en svarar ,är så självklart att din 20 kgs hund inte är en minihund.

Men var står det att det är en "minihund"? Det står bara att det är en blandras av småhundsraser. Det spelar förvisso ingen roll eftersom även "minihundar" kan orsaka fysiska och psykiska skador.
 
Men var står det att det är en "minihund"? Det står bara att det är en blandras av småhundsraser. Det spelar förvisso ingen roll eftersom även "minihundar" kan orsaka fysiska och psykiska skador.

Den var mindre än en corgi så torde vara ganska liten. Men skador kan den ju åsamka ändå!
 
Min corgihane väger 16 kilo. Att grannens hund är "mindre" betyder alltså inte per automatik att den skulle vara "mini". Om man inte ser allt under 15 kg som mini, förstås. ;)

Aha, jag bara tänkte på våra corgisar som vägt runt 12-13 kg. Men de kan såklart vara större!
 
Lite snabb uppdatering. Den lille arge hunden låter sig inte fångas. Jag har försökt. Han är väldigt/extremt skygg. Inte ens ägarna kan fånga honom. Han bara smiter undan. Så jag tror inte att åka ned till polisstationen är genomförbart. Han är en snabb, intensiv och helt gränslös hund.
Jag tror jag kör på vattenslangen.
 
Lite snabb uppdatering. Den lille arge hunden låter sig inte fångas. Jag har försökt. Han är väldigt/extremt skygg. Inte ens ägarna kan fånga honom. Han bara smiter undan. Så jag tror inte att åka ned till polisstationen är genomförbart. Han är en snabb, intensiv och helt gränslös hund.
Jag tror jag kör på vattenslangen.
Vad säger grannarna när du pratar med dem?
 
@mandalaki
Hitintills har jag inte haft någon längre konversation, då den lille arge hunden skäller så intensivt. Samt att min hund skäller också just då. Jag har tagit in min hund i huset och de har väl hunnit gå hem under tiden. Hitintills har jag lite pedagogiskt kort talat med dem, men det är svårt när deras hund är så stirrig och skällt hysteriskt.
Det är inte alltid jag har varit hemma när det har hänt. I bland har mina tonåringar tagit in vår hund. Någon gång var det min man som roddade i situationen.
Men nu är det dags att tala med dem och jag ville ha lite input av buke innan jag pratar med dem.
 
Jag utgick bara från att @Rialavargen hade talat med grannarna och att det inte har hjälpt upp situationen :o Så klart det är den bästa änden att börja i, men sen tror jag verkligen på att polisen är en bättre lösning (om samtal inte hjälper) istället för att låta ägarnas idioti drabba hunden mer än nödvändigt. Kanske är det korkat att utgå från att folk talar med varandra, men ändå :D
@Rialavargen Låter som enda vettiga änden att börja i. Men Bukes förslag nummer ett är så himla ofta polisen, i alla sammanhang.

Hoppas du får dem att fatta!
 
Locka till dig hunden med korv. Spraya den med prutt-spray och sen säg till den att gå hem.
Varje gång :sneaky:

Alternativet med surströmming gillade jag också. Men kanske inte så nice att hålla på med sjäkv :cautious:
 
Ring polisen och fråga om dom kan göra ett hembesök och bara påtala att det varit anmälningar mot lös aggressiv hund från området.

Tvivlar dock på att polisen har tid för det men fråga kan man ju alltid
 
Men Bukes förslag nummer ett är så himla ofta polisen, i alla sammanhang.
Det är ju där, eller hos någon annan myndighet, man till slut hamnar med oresonabla människor.
Det kostar bara energi att tramsa med annat på vägen dit.
Just hund är det dessutom Polisen som hanterar, de har rutiner för sådant.
Risken blir annars att man försöker diskutera med idioter, blir nerdragen till deras nivå där de vinner på längre erfarenhet.
 
Polisen tar inte emot hundar om man vet vem ägaren är.

Det där är nog olika beroende på station. Här gör de det och det finns fler som tar emot hittehundar. I Uddevalla tar de även mot katter :up:
I Göteborg med omnejd har polisen samarbete med en privat aktör dit alla hundar lämnas :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 693
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp