Sv: Grannen motionerar inte sina hästar!
Ja men givetvis måste hästen ha tillgång till vatten, annars är det ju en självklarhet att den blir uttorkad!
Mina hästar ställer sig inte under träden när det regnar, trots att de har en STOR ek som är väldigt tät så att de knappt skulle bli blöta om de stod under.
Jag brukar dock lägga på täcke på de hästarna som fryser av regn för att vara på den säkra sidan.
Det är helt ok för mig att du inte gillar mina åsikter. Men jag vill poängtera att det är en sak att ha vissa åsikter, och en annan att faktiskt göra på det sättet.
Jag är väldigt mån om mina hästar och att de ska ha det så naturligt som möjligt, men jag har dem av mina egna egoistiska skäl, och med andra ord så rider jag så ofta som det finns möjlighet till det ur både väder och hästens hållbarhetssynpunkt.
De går i stora hagar, går på bete på sommaren, är ute minst 16 timmar/dygn.
Och bara en faktarättelse, man blir inte förkyld av kyla, jag vet att många tror det, men så är inte fallet. Man blir förkyld av ett virus, och för att bli förkyld så måste man alltså bli smittad. Det är lättare att bli smittad om man är nedsatt givetvis, men det är inte kylan man blir sjuk av.
Givetvis skulle jag önska att det fanns minimi mått på hagar och dylikt, men där är vi inte än, och troligtvis så kommer vi aldrig komma dit tyvärr, eftersom många stall/ridskolor i städerna då skulle få slå igen.