grannen ska bygga hus

Sv: grannen ska bygga hus

Vi kände samma sak när en sommarstuga som gränsar till våra hästhagar blev till salu, vi funderade tom på att köpa den själva för att slippa eventuellt bråk. Men det blev tack och lov vettiga människor som flyttade in till slut!
 
Sv: grannen ska bygga hus

Håll er vän med grannen och visa välvilja. Om de nån dag säljer kommer med största sannolikhet ingen som ogillar att bo intill en gård att flytta in. Dessutom är väl deras plan att bo själva ett bra tag eftersom att dom bygger nytt. Man ska inte måla f.. på väggen. Allt kan hända, men med största sannolikhet kommer ni att få dessa människor som grannar (för även om ni sätter er emot betyder det inte att bygglovet nekas) så se till att inte råka i onåd med DOM av alla människor.
 
Sv: grannen ska bygga hus

Kl
Det finns folk som inte vet att det finns flugor på landet- även om det inte finns djur på långt håll.

Folk som bygger nära djuranläggningar BORDE inte få rätt att kritisera befintlig djurhållning såvida ingen detaljplanering görs/ finns.

När man lagstadgar om specifika avstånd kan folk tolka det som från ytterdörren eller tomtgränsen beroende av hur dum man vill vara.

Att som nyinflyttad börja bli efterklok o börja härja runt med sedan länge bofasta är bara för jobbigt. Man bör ta seden dit man kommer o prata med sina blivande grannar INNAN köp.
 
Sv: grannen ska bygga hus

Bor på landet utanför planerat område och får snart nya bofasta grannar permanent! Och inser hur lyckligt lottad jag är då de tycker min hobbyavel är helt ok, och vill se alla nyfödda föl så fort som möjligt :) De har tom frågat om jag vill beta av en plätt framför deras hus varje sommar.
Så spontant känns det som om antingen får man toppengrannar eller rena ragator...
Åh andra sidan är jag ju noga med att inte lämna hästbajs på vägen, bra staket för att minimera rymningar och inte låta dynghögen bli en gigantisk sanitär olägenhet.. Tänk vad lite ömsesidigt sunt förnuft och respekt kan göra!!! :)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 552
Senast: Ajda
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 238
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Vägen har servitut. Annars skulle de inte kunna ta sig till och från sitt hus. Jag vet inte om det skulle ställa till problem för mig...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 890
Senast: Marty
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 537
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp