Bukefalos 28 år!

Grannens katt har flyttat in, vad gör jag?

C

chrispi

Hej
Grannens katt står utanför min balkongdörr och klöser och gnäller, dagtid som kvällstid. Vill av någon anledning inte vara hemma hos sig.
Har inte hjärta att inte släppa in henne speciellt i denna kylan.
Av olika anledningar kan jag inte behålla henne och problemet är att ägaren tydligen inte är intresserad av henne längre.
Har ringt på hans dörr ett antal gånger och lämnat över henne och förklarat situationen men han svarar bara; Släpp inte in henne och rycker på axlarna!
Det tar bara en liten stund så står hon där igen, han släpper ut henne direkt igen........... och igen........... och så vidare.
Som ni för står känner jag frustration någon måste ju ta ansvar över denna söta keliga katt, så vad gör jag nu när ägaren skiter i henne?
Inte så lätt att strunta i en mjauande katt som inget hellre vill än att bli insläppt och tittar bedjande genom balkongdörren
Någon som har ett gott råd att ge mig? Tack på förhand.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grannens katt har flyttat in, vad gör jag?

Det är ju synd att du inte kan behålla henne för hon har ju uppenbart valt dej som sin nya matte.
Om nu ägaren struntar i henne så kunde han väl lämna henne till ett katthem, typ Kattkommando Syd som det heter här nere i södra Sverige.
Förstår dej att det känns svårt när hon står utanför och jamar och vill in.
Stackar kisse...
 
Sv: Grannens katt har flyttat in, vad gör jag?

Har inget gott råd att ge. Bara säga att du är inte ensam. Är också "utvald" av en katt som absolut skall vara hos oss. Kan egentligen inte heller ha katt men han är mycket bestämd i frågan och jamar och klöser på dörren tills han är inne. Har försökt att inte uppmuntra honom och inte fjäskat med god mat heller.

Först bodde han hos oss om nätterna och var i sitt andra hem om dagarna men ser ut att ha flyttat in nu. Han är 17 år så tänker att det hela måste ju ha ett naturligt slut, han kan ju inte leva hur länge som helst. Jättefin katt, snäll och uppför sig väl.

Det är i övrigt en "lustig" katt, kastrerad hankatt. Han har på eget initiativ genom livet lämnat sina ägare och flyttat vidare efter ett tag. Alla tidigare ägare har försökt hämta hem honom igen men det har inte lyckats. Jag är hans femte hem.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
6 724
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 515
Senast: vallhund
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: kazam
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 219
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp