Grannen tar in mina katter till sig

Vi har oxå en sådan grannkärring, inget hjälper! Vi har oxå ett uppvärmt garage med kattlucka där det finns mat och vatten när vi inte är hemma.
 
Att ha utekatter på det sätt som TS har kan inte rekommenderas som en permanent lösning. Eftersom TS bor som hon bor och jobbar som hon gör, är det bästa alternativet att omplacera dem.
 
Katterna får ju fullt tillräcklig tillsyn? Lösningen här är väl snarare att granntantan sköter sitt och ger fan i andras katter.:cautious:
Den typen av tillsyn är menat för kortare perioder, t.ex. när man är bortrest ett par ggr om året. Att leva som utekatter dygnet runt utan tillgång till värme och mat annat än när kattvakten råkar komma förbi är inte någon bra katthållning.
 
Att ha utekatter på det sätt som TS har kan inte rekommenderas som en permanent lösning. Eftersom TS bor som hon bor och jobbar som hon gör, är det bästa alternativet att omplacera dem.
Jag förstår inte vad problemet är?
Det är katter som får ordentlig tillsyn även när hon inte är hemma, och dessutom katter som föredrar att vara ute framför inne. Det visar ju sig tydligt när de kissar inne hos grannen men inte hemma hos sig.
Granntanten är ju problemet!
 
Min uppfattning är iallafall klar. Katter ska ha tillgång till värme och mat när de vill och det gäller även utekatter, särskilt i vårat klimat. Kan man inte erbjuda det (och är fientlig mot grannar som är villiga att hjälpa till) ska man inte ha katt.
 
Min uppfattning är iallafall klar. Katter ska ha tillgång till värme och mat när de vill och det gäller även utekatter, särskilt i vårat klimat. Kan man inte erbjuda det (och är fientlig mot grannar som är villiga att hjälpa till) ska man inte ha katt.
TS jobbar inte alltid 4 dygn. Det är något som händer ibland. Då kommer vänninna och eller sonen och sitter med katterna i några timmar samt ser till att allt är ok.
Det är ett jättefint upplägg. Folk har ju värre tillsyn när de åker på semester.

Det är INTE ok att ta in andra människors ägodelar i sitt hus, vilket katter och djur räknas som. Ägaren har sagt till grannen att hon inte vill att katterna ska in i grannens hus. Då är det det som gäller, punkt.
Misshandlar TS sina katter får väl grannen anmäla, men det har hon inte gjort troligen för att grannen vet själv att det är löjligt att anklaga henne för misshandel.
 
Min uppfattning är iallafall klar. Katter ska ha tillgång till värme och mat när de vill och det gäller även utekatter, särskilt i vårat klimat. Kan man inte erbjuda det (och är fientlig mot grannar som är villiga att hjälpa till) ska man inte ha katt.

Judgemental much? :eek: :crazy:
Tank sa latt livet blir nar man vet bast och inte alls lyssnar till att andra har andra ideer eller tankar.:grin:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 738
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 583
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 588
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp