Gratis antivirusprogram

Sorbe

Trådstartare
Skulle behöva ett program som går igenom datorn en gång för att kolla igenom om jag har virus. Eller finns det något gratis antivirusprogram man kan installera?

Sv: Gratis antivirusprogram

Skulle behöva ett program som går igenom datorn en gång för att kolla igenom om jag har virus. Eller finns det något gratis antivirusprogram man kan installera?
Har du aldrig haft något antivirusprogram är nog frågan snarare vilka otrevligheter datorn har än om den har några... :grin:
Det finns flera antivirusprogram som är gratis, de flesta finns även i betalversion med fler funktioner. Ett gratisprogram som vi använt till barnens datorer i flera år med gott resultat är AVG Antivirus Free. Ladda ner, installera, uppdatera, kör genomsökningen, och låt programmet ligga kvar aktivt som ditt ordinarie antivirusprogram.

Jo, datorn är ny så jag har haft Norton, men det har gått ut nu så ska ha något annat.
Klickade på en länk på FB igår (som man skulle dela och gilla), jag klickade bara på länken, efter det betedde sig datorn lite underligt (tre timmar senare ville den inte starta efter att ha varit stängd (alltså en laptop jag stängt ihop när den var igång och öppnade upp den för att använda den igen, då kom den aldrig igång)).
Idag såg jag på nyheterna att de varnar för att länken jag klickade på kan vara virus, så jag vill gå igenom datorn.

Tack för alla svar! Laddade ner ett anivirusprogram och lät den gå igenom datorn, den hittade ett hot men inga virus som tur. Den ligger självklart kvar nu på datorn och håller koll.

Ifall du vill blåsa alla virus du möjligen har så kan jag rekomendera att inte använda gratis program, investera istället i BitDefender Antivirus, du kan köpa tre tvåårs licenser (tror jag) för runt hundralappen, och detta programmet är det bästa jag någonsin haft. Kan även rekomendera CCleaner, detta är gratis och går även igenom cookies, temporära filer, trojaner, maskar etc. och blåser i princip bort allt onödigt på datorn som inte används, vilket många gånger ger dig mer plats och gör datorn snabbare.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
310
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 296
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka