Bukefalos 28 år!

Gravid - blöder efter ridning?

Ramona

Trådstartare
Vart är bättre att fråga är på Buke. :) Jag är i vecka 6+5 idag.

I måndags började jag få ont i ländryggen. Lite spänt och ömt med molande värk, men ingen större fara på taket. Jag jobbar som vanligt helt utan problem (jag har ett jobb där jag står upp hela passet).

Red i onsdags och började blöda på en gång efter. Det eskalerade under torsdagen och då blödde jag en hel del (som första dagen på mensen ungefär). Dessutom fick jag kraftig mensvärk och var tvungen att ta en Alvedon för att fungera under dagen. Men med värktabletten så försvann all värk. Idag, fredag, blöder det lite och jag har fortfarande lite ont i ryggen, men ingen mensvärk.

Gynakuten vill inte ta emot mig eftersom jag varken blöder mycket eller har mycket ont. Inskrivningen är nästa onsdag och jag har fått en läkartid för VUL (pga blödningen) den 27 december. *hatar att vara tålmodig*

Jag har missfall bakom mig så jag vet hur det känns och detta är inte i närheten av det.

Vågar man rida? Någon annan som haft det såhär?

Igår var jag nervös, men idag känns det betydligt lugnande. Det är ju inte ovanligt med blödningar under tidiga graviditeten, men just att jag fick det i samband med ridning. Eller det kanske inte har någon som helst koppling - bara tillfälligheter?

Tankar, åsikter?
 
Senast ändrad:
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Inte för att vara pessimist men precis sådär startade mitt missfall. Enda skillnaden är väl att jag inte hade ett dugg ont. Det var lite blod på fredagen, lite med på lördagen som lugnade ner sig med vila sen natten till måndag kom allt.
Men, det enda du kan göra är att vänta, antingen är det ett missfall och det sätter igång ordentligt eller så är det bara en mellanblödning. Då får du ju veta det den 27e. Är du otålig så gråt in dig på gynakuten...
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?