Bukefalos 28 år!

Gravid - blöder efter ridning?

Ramona

Trådstartare
Vart är bättre att fråga är på Buke. :) Jag är i vecka 6+5 idag.

I måndags började jag få ont i ländryggen. Lite spänt och ömt med molande värk, men ingen större fara på taket. Jag jobbar som vanligt helt utan problem (jag har ett jobb där jag står upp hela passet).

Red i onsdags och började blöda på en gång efter. Det eskalerade under torsdagen och då blödde jag en hel del (som första dagen på mensen ungefär). Dessutom fick jag kraftig mensvärk och var tvungen att ta en Alvedon för att fungera under dagen. Men med värktabletten så försvann all värk. Idag, fredag, blöder det lite och jag har fortfarande lite ont i ryggen, men ingen mensvärk.

Gynakuten vill inte ta emot mig eftersom jag varken blöder mycket eller har mycket ont. Inskrivningen är nästa onsdag och jag har fått en läkartid för VUL (pga blödningen) den 27 december. *hatar att vara tålmodig*

Jag har missfall bakom mig så jag vet hur det känns och detta är inte i närheten av det.

Vågar man rida? Någon annan som haft det såhär?

Igår var jag nervös, men idag känns det betydligt lugnande. Det är ju inte ovanligt med blödningar under tidiga graviditeten, men just att jag fick det i samband med ridning. Eller det kanske inte har någon som helst koppling - bara tillfälligheter?

Tankar, åsikter?
 
Senast ändrad:
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Inte för att vara pessimist men precis sådär startade mitt missfall. Enda skillnaden är väl att jag inte hade ett dugg ont. Det var lite blod på fredagen, lite med på lördagen som lugnade ner sig med vila sen natten till måndag kom allt.
Men, det enda du kan göra är att vänta, antingen är det ett missfall och det sätter igång ordentligt eller så är det bara en mellanblödning. Då får du ju veta det den 27e. Är du otålig så gråt in dig på gynakuten...
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Det kan kanske handlar om sköra slemhinnor oxå? Men med värk låter det lite märkligt men blödningar är inte helt ovanliga även om det självklart alltid är en risk.
Sen är det tydligen betydligt vanligare med "tvillingar" än vad man tror men att en stöts bort och blir ett missfall medans den andra stannar kvar och frodas. Kompisen var helt övertygade om att hon hade fått missfall och åkte nästa enbart in för att kolla om det behövdes skrapas men där var den en liten som levde och är i dag 7 år gamal... ;)
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Jag har ingen erfarenhet av blödningar, men hade jag fått blödningar hade jag avvaktat med "farlig" aktivitet tills jag varit på undersökning och fått mer svar.

Grattis förresten! :)
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Nu har det slutat blöda i alla fall. Kom brunt levrat blod det sista under lördags eftermiddagen. Känner mig inte gravid längre, men det är kanske psykiskt...

Vi får se vad barnmorskan säger på inskrivningen på onsdag. Usch, vad jag hatar att vänta!
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Förstår det, jag hade också varit enormt frustrerad och orolig. :( Hoppas att du kan få ett vul på onsdag.
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Nu har det slutat blöda i alla fall. Kom brunt levrat blod det sista under lördags eftermiddagen. Känner mig inte gravid längre, men det är kanske psykiskt...

Vi får se vad barnmorskan säger på inskrivningen på onsdag. Usch, vad jag hatar att vänta!

Så var det för mig när jag fick missfall en gång. Det var en sk missed abortion där blödningen började ett par veckor efter det att fostret dött.

Men jag var i v14. Då hade jag inte känt mig gravid under ett par veckor och jag var väldigt nojig.

Hoppas att det nu bara är ditt psyke som spelar dig ett spratt och att du ändå är gravid. Hade jag varit dig hade jag satt mig på gynakuten och sett till att få besked hur det ligger till. Jag gjorde så när jag började att blöda och även om beskedet var förfärligt ledsamt så var jag lättad. Ovissheten är hemsk! :(

Lycka till, Ramona - hoppas att det bara är en liten blödning som många trots allt har i början,
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Hade jag varit dig hade jag satt mig på gynakuten och sett till att få besked hur det ligger till. Jag gjorde så när jag började att blöda och även om beskedet var förfärligt ledsamt så var jag lättad. Ovissheten är hemsk! :(
Jag har en tuff arbetsvecka framför mig och när jag kom hem ifrån stallet ikväll och stod i duschen så kändes det som att jag inte pallade mer. Jag var tvungen att veta innan jag ställde mig på jobbet med alla fulla (äckliga) gäster. Sagt och gjort åkte vi upp.

Det blir ingen bebis för oss i augusti. Till och med graviditetstestet var negativt. VUL:et visade att jag var helt tom.

Jag visste direkt när klumpen kom ut i fredags att det var bebisen, tvingade till och med sambon att titta på den för att avgöra. Ja, ja....nya starka tag. Det var inte ens planerat att vi skulle bli gravida, men det är lika ledsamt för det. Nu hinner vi förhoppningsvis förbereda oss bättre inför nästa gång....ifall det blir någon.
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Så tråkigt för er Ramona :(
Tyvärr är ju missfall inte helt ovanliga tidigt i graviditeten, men det är fortfarande lika jobbigt och tråkigt.

Jag håller tummen för bättre lycka nästa gång!
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Jag känner verkligen med dig! För oss blev det lite samma sak, oplanerat gravid och sen mf i v11. Sambon tog det riktigt hårt och har nog fortfarande inte kommit över det riktigt... Vi däremot fortsatte ha oskyddat sex för vi trodde inte min kropp hade kommit igång igen, jag brukar alltid känna när jag ha äl, sen när jag hade mått illa i en vecka kom vi på att jag nog var gravid igen :D Helt oplanerat igen :angel: och nu har vi vår Alice! Det jag vill säga är att det är skit det ni går igenom nu men det finns en ljusning framåt i tiden! Ägna er åt varandra och ge en massa kärlek nu, det behöver ni :)
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Jag har en tuff arbetsvecka framför mig och när jag kom hem ifrån stallet ikväll och stod i duschen så kändes det som att jag inte pallade mer. Jag var tvungen att veta innan jag ställde mig på jobbet med alla fulla (äckliga) gäster. Sagt och gjort åkte vi upp.

Det blir ingen bebis för oss i augusti. Till och med graviditetstestet var negativt. VUL:et visade att jag var helt tom.

Jag visste direkt när klumpen kom ut i fredags att det var bebisen, tvingade till och med sambon att titta på den för att avgöra. Ja, ja....nya starka tag. Det var inte ens planerat att vi skulle bli gravida, men det är lika ledsamt för det. Nu hinner vi förhoppningsvis förbereda oss bättre inför nästa gång....ifall det blir någon.

Planerat gravid eller ej - har man ställt in sig på att bli förälder så är ett missfall alltid en ledsam förlust. :(

Jag beklagar det som hänt och håller tummarna för att det blir en baby nästa gång när ni är redo.

En klen tröst i bedrövelsen efter ett missfall är ändå att man kan bli gravid och att det ofta blir en fullgången graviditet förr eller senare. Men som sagt, det är en klen tröst och man får lov att sörja sitt missfall också.

Det är en besvikelse. :(

Kram till dig, Ramona.
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Så tråkigt, jag beklagar verkligen.

Något som dock är positivt är att graviditetstestet visar negativt, det finns de som har behövt skrapats ganska lång tid efter missfallet eftersom något fortfarande ligger kvar och då blir man ju inte gravid igen innan kroppen hunnit ställa in sig på "ogravid".
 
Sv: Gravid - blöder efter ridning?

Något som dock är positivt är att graviditetstestet visar negativt, det finns de som har behövt skrapats ganska lång tid efter missfallet eftersom något fortfarande ligger kvar och då blir man ju inte gravid igen innan kroppen hunnit ställa in sig på "ogravid".
Ja, det är väl som läkaren sa till mig: "Du ska vara glad att din kropp är så frisk att den känner igen ett foster som inte är livsdugligt och stöter bort det tidigt. Förra gången fick du missfallet i 12,5 vecka, denna gången innan vecka 7. Var glad, det var betydligt enklare denna gången, eller hur?"

Det är väl så. Man får väl vara tacksam för det lilla.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 767
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 239
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 040
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp