Bukefalos 28 år!

gravid eller ätstörd?

A

anoreigravid

Skriver anonymt iom min fd anorexi.

Jag börjar bli ganska panikslagen, läste på fotoforumet och såg att någon fått barn utan att ha vetat om sin graviditet. Nu läste jag en del om symptom osv, följande har passat in:
Järnsmak
Utebliven mens i ca 3 mån
VIKTUPPGÅNG 10 kg under dessa månader :(:confused::devil::eek:
Från nästintill plattbröstad till bröst
Trötthet (fast det har jag lidit en del av innan)
Kissnödig väldigt ofta
Konstig smärta som uppstår ibland
Konstig mage!!!

Bakgrund:
Det hela började med min uteblivna mens, men jag har varit vad många anser heta anorektisk så det har hört till vardagen, även tröttheten passar in och plötslig grinighet. Men det som fick mig att chockas var att jag helt plötsligt blev otroligt hungrig efter ett liv på två glas youghurt, fasta och nån frukt eller ibland grönsaker och det går inte över, jag blev inte bara hungrig, nej, snarare sugen på diverse olika konstigheter, och detta från att inte kunnat dricka utan att nästan fått panik av mättnadskänslan. Jag funderar fortfarande på om anorexin håller på att växla över till fetma? Innan jag fick de här konstiga matattackerna så märkte jag att mellan höftbenslederna där jag alltid varit insjunken så om jag lutade mig tillbaka så putade 2 "rör" ut som avtog ju högre upp mot knölarna de ledde. Svårt att förklara och hittar inga liknande bilder.

Jag oroade mig men för att efter det uteblev mensen, och rören blev tydligare, vet ej vilka organ som sitter där om det sitter organ där (kan mkt lite om människokroppen). Efter ett tag fick jag sug efter viss mat, te grillad kyckling, jag hade inte ätit kött på 2 år innan dess!!! Sen gick det över till annat, en matsort i veckan var början på helvetet.

Sen nu 10 kilo tyngre och ständigt hungrig. Jag får inte på mig kläderna så jag har köpt nya som jag snabbt ser till att växa ur. Helvete.
Detta hände igår
Hade haft på mig mina nya jeans som nu även dom sitter åt, jag kom hem, tog av mig kläderna och la mig i sängen och fick en sådan dragande värk i buken/ljumsken/magen??? vet je vad det heter, att jag blev helt panikslagen, det drog, nästan som om någonting gick sönder. Sen efter ca 10 min gick det över. Jag tänkte direkt att nu har jag mosat mitt inbillade barn.

Kissar gör jag otroligt mkt men jag har haft problem med njurarna innan.

Järnsmak har jag och att banta kommer inte på tal iom det otroliga suger som slår till likt en seriemördare:devil:

Har jag räknat rätt så är jag i 4 månaden nu. Vilka symptom är vanliga? Jag ska ev ta mig till UM och göra test.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: gravid eller ätstörd?

Gå till apoteket, köp ett gravtest och kolla. Du måste inte ta dig till UM, hemtesten är lika säkra. Det låter ju onekligen som graviditetssymtom, men det måste ju inte vara det - osäkerhet är alltid det värsta, så kolla upp det så fort du kan så slipper du den iallafall!

Lycka till, och hoppas du kommer ur dina ätstörningar, det är så gräsligt.
 
Sv: gravid eller ätstörd?

Vad det än är så låter det som något du behöver kolla upp !

Är du inte gravid tycker jag att du skall kolla struma.
 
Sv: gravid eller ätstörd?

Alla graviditeter är unika! Det enda graviditetssymptom jag har är att mina bröst vuxit 4 kupstorlekar under 3e månaden. Sen såklart har magen vuxit och det är en regäl gravidmage, men jag har bara gått upp ca 8 kg och jag är i 7e månaden.

Du borde känna att livmodern är förstorad när du ligger ner på rygg. Känn med båda händenra och fingerspetsarna ovanför blygdbenet (fitt-benet/busken) om det känns som det är en halvhård boll där, den kanske t.om syns när du lägger dig ner om du är smal sen tidigare.
Såhär såg det ut på mig i 14e graviditetsveckan (3½månad) putet vid naveln är livmodern.

Köp ett gravtest och är det negativt så bokar du en tid för en ultraljudsundersökning hos en gynekolog.
Mkt av symptomen du har stämmer ju även in på struma som cirkus skrev.
 
Sv: gravid eller ätstörd?

Knapplån:
Off topic: Anorexi/Bulimi-kontakt har kanonbra stödgrupper för gravida/nyblivna mammor. Kika på deras hemsida (www.abkontakt.se) om du känner att det är aktuellt framöver. Jag har själv haft mycket bra stöd därifrån när mina ätstörningar blommade upp igen efter min första graviditet.

Lycka till, hoppas att allt är som det ska med dig!
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 016
Hundhälsa Längesen jag var inloggad, men när FASS och googling inte ger något så provar jag här. Jag har sedan en tid en JR-hane på 4 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 901
Senast: lady_vip
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 987
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 967
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp