Gravid & lite förvirrad!

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare GlassGalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 498
Sv: Gravid & lite förvirrad!

Jag tycker inte det är rätt att tvinga någon att bli förälder, Vill inte din pojkvän bli pappa så får du respektera det

Och ingen har heller rätt att tvinga någon till abort och lika mycket ska ju han respektera henne som vill ha barnet..

Exakt.

Nu är det ju faktiskt så man VET hur ett barn blir till, man VET också att inget skydd är 100%.

Det må låta hårt, men att "tvinga" någon att göra en abort mot sin vilja är fult, både parter visste om riskerna med att ha samlag.

Vi hamnar i en helt annan diskussion om kvinnan lurar mannen, säger att hon äter p-piller eller har annat skydd när hon i själva verket inte har något skydd.

Man kan inte tvinga till abort då heller.

Nej, men det jag tror calazirya menar är att i de fallet så skulle man kunna säga att tjejen tvingar på killen att bli pappa mot sin vilja genom att lura honom och säga att hon använder t.ex. p-piller.

Nej, men det jag tror calazirya menar är att i de fallet så skulle man kunna säga att tjejen tvingar på killen att bli pappa mot sin vilja genom att lura honom och säga att hon använder t.ex. p-piller.

Ja, det kan man tycka. Men det förändrar ju ingenting alls i praktiken.

Det är väl 2 helt olika saker att lura någon att bli förälder än råka bli gravid? Risken är ju faktiskt väldigt liten när man använder sig av skydd.

Själv tycker jag det är något man ska disskutera om innan man råkar bli gravid, hur man ska göra vid en ev. oplanerad graviditet. Men ett förhållande som tar slut för man blir gravid, vad är det och stanna kvar i?

Man kan inte tvinga till abort då heller.

Givetvis inte, men om en kvinna lurar mannen till en graviditet så tycker jag inte att det det minsta fult av mannen att pressa för en abort om han inte vill bli pappa.

Det ändrar ju inget i praktiken såklart, det skrev jag inte heller att det skulle så.....

Givetvis inte, men om en kvinna lurar mannen till en graviditet så tycker jag inte att det det minsta fult av mannen att pressa för en abort om han inte vill bli pappa.

Det ändrar ju inget i praktiken såklart, det skrev jag inte heller att det skulle så.....

Jag håller inte med dig, jag tycker att det kan finnas många situationer och anledningar till att propsa på en abort, oavsett om det är kvinnan eller mannen som har invändningar. Hur barnet har avlats är ganska ointressant, det är framtiden som är viktig.

Själv tycker jag det är något man ska disskutera om innan man råkar bli gravid, hur man ska göra vid en ev. oplanerad graviditet. Men ett förhållande som tar slut för man blir gravid, vad är det och stanna kvar i?

Det tycker jag också. Men när skydden fallerar är det vanligtvis (enligt studier alltså) slarv som ligger bakom.

Okej, det behöver du inte göra heller :)

Så som mannen "propsar" enligt TS så tycker jag att det är fult gjort oavsett.

Jag kan inte utgå från något annat än det TS skrivit och jag kan heller inte skriva ner varje anledning någon kan ha att propsa på en abort.

Att propsa är en sak, men att köra utpressning är én helt annan enligt mig.

Jag har inte varit i din sits, men jag tycker absolut inte att du ska låta dig tvingas till något du inte vill. Om det nu är så att killen är ett svin och sticker för att du behåller barnet låter det ändå som att du kan klara av föräldraskapet bra. Både ekonomiskt och socialt, att ha stöd från sina nära och kära i en sådan här situation är ju jätteviktigt.

Ta ingen skit! Gör det som känns bäst för dig.

Hur lurar man en man då?
Vill han vara så säker det går så finns det en viss anpassad dykardräkt för JumJum, så slipper han lita på kvinnan o att hon tar sin pillar etc... :idea:

Hur lurar man en man då?
Vill han vara så säker det går så finns det en viss anpassad dykardräkt för JumJum, så slipper han lita på kvinnan o att hon tar sin pillar etc... :idea:

Håller med. Var och en ansvarar för sig själv så att påstå sig bli lurad håller inte. Vill man absolut inte få barn får man själv se till att det inte är möjligt. Undantaget är då såklart våldtäkter... de kan man inte råda över.

Ja givetvis och självklart, men jag kan ändå se fulheten ( och därav den andra diskussionen ) i att lura sin partner att man brukar skydd.

Hur många par kör på kondom om ändå kvinnan säger sig äta p-piller eller har annat skydd?

Men det är ju givetvis upp till var och en att skydda sig mot oönskade graviditeter.

Ja givetvis och självklart, men jag kan ändå se fulheten ( och därav den andra diskussionen ) i att lura sin partner att man brukar skydd.

Hur många par kör på kondom om ändå kvinnan säger sig äta p-piller eller har annat skydd?

Men det är ju givetvis upp till var och en att skydda sig mot oönskade graviditeter.

Ja visst är det fullt.
Men hur bevisar man det sen då? Jag menar om tjejen säger att hon äter piller? Hur många tjejer säger sen, nä, jag ljög för att lura dig köra utan kondom?
Känns ju som de flesta isåfall säger att de blivit gravida trots piller? Eller?

Jag vidhåller att vill man vara säker oavsett vilket kön man själv har, så ser man till att skydda sig själv, inte lita på att den andra tar ansvar för det och skyddar oss båda.

Jag har inte påstått att man inte har eget ansvar i frågan, jag tycker bara rent hypotetiskt att det är fult att ljuga om skydd ( hur man bevisar är en annan diskussion )

Nu har vi hamnat helt OT, mitt första svar i tråden var att när jag höll med Gnist i frågan om tvingande till abort och att båda visste om riskerna med att ha samlag och både visste hur barn blir till.

Jag har inte påstått att man inte har eget ansvar i frågan, jag tycker bara rent hypotetiskt att det är fult att ljuga om skydd ( hur man bevisar är en annan diskussion )

Nu har vi hamnat helt OT, mitt första svar i tråden var att när jag höll med Gnist i frågan om tvingande till abort och att båda visste om riskerna med att ha samlag och både visste hur barn blir till.

Jag håller med dig, det är fult att ljuga o luras. :)

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 319
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband

Hästrelaterat

Tillbaka