Gravid med spiral?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

nogat

Är det möjligt om man har hormonspiral? Har fat min i lite över ett år nu och allt har fungerat fint tills för ca tre-fyra v sedan, då min bröst började bli öma, jag behöver äta gansk tätt eller småknapra på ngt för at inte känna mig illamående, extrem trötthet som dock börjar lägga sig nu. alla dessa sympom stämmer in på när jag varit gravi och hade jag inte haft spiralen inne så hade jag vart och testat mig, men nu?:confused: Någon som vet eller har blivit gravid mot alla odds med hormonspiral? Och om jag skulle vara gravid och behåller barnet hur gör man med spiralen då? tacksam för svar
 
Sv: Gravid med spiral?

Visst är det möjligt att bli gravid trots spiral! Testa dig genast!!
Spiralen tar man ut isåfall. Om det görs på nåt särskilt sätt då vet jag inte. Jag känner en tjej som blivit gravid med hormonspiral.

// K
 
Sv: Gravid med spiral?

Säg inte så:( jag har ju fått hormonspiral därför att jag blir gravid bara jag tittar på en snopp.


Till nogat, kolla upp dig omgående...

Kram i-c
 
Sv: Gravid med spiral?

nogat skrev:
Är det möjligt om man har hormonspiral? Har fat min i lite över ett år nu och allt har fungerat fint tills för ca tre-fyra v sedan, då min bröst började bli öma, jag behöver äta gansk tätt eller småknapra på ngt för at inte känna mig illamående, extrem trötthet som dock börjar lägga sig nu. alla dessa sympom stämmer in på när jag varit gravi och hade jag inte haft spiralen inne så hade jag vart och testat mig, men nu?:confused: Någon som vet eller har blivit gravid mot alla odds med hormonspiral? Och om jag skulle vara gravid och behåller barnet hur gör man med spiralen då? tacksam för svar

Du upplever samma sak som mig, fast jag har p-spruta :( fasiken också....
 
Sv: Gravid med spiral?

Aha.. ställde just liknande fråga inne på Senior. Hur många som blivit gravida trotts att dem haft någon form av spiral. Statistiken säger ju 1/1000kvinnor/år.. kan man vara undantaget kanske?

Jag har kopparspiral sedan 3 år, då jag inte fungerar med hormoner. (aldrig fått barn tidigare)
Och nu är jag sen och inte så lite sen heller. Dock har jag inga "symtom" på graviditet om man säger så.
Jag är 100% säker att jag haft ägglossning, så varför kommer den inte liksom. Har själv inte testa mig, ÄNNU!

OM jag ÄR gravid så skall jag enligt beräkning på familjelivs hemsida vara i 6:e veckan....:crazy:
 
Sv: Gravid med spiral?

Hejsan !
Ja, jag har samma undran egentligen ..... Har haft koppasspiral i snart 9 år o igår kände jag liksom sparka/puffar på ena sidan, kändes några ggr när jag satte mig ner o tog det lite lugnare och även i morse lite grann??precis under/nedanför revbenen?? är det tarmarna som "knölar"??? jag har varit illamående länge på nätter och mornar,nästeppa,otroligt trött..... Men och andra sidan har jag haft mens som vanligt ! vanligtvis har jag mkt riklig mens i 2-3 dagar av totalt 7 dagars mens . Den har ioförsig kanske varit lite mindre eller något krånglig men det har den varit lite då o då ?????? Har 3 barn ,varav 2 i övre tonåren o 1 som är snart tonåring ... jag känner mig larvig som ens funderar "jag borde ju veta " kan man ju tycka !!!
tog test igår o det visade negativt , men ändå känner jag mig tveksam till det ...hehehe det har satt sig i huvudet
 
Sv: Gravid med spiral?

Är inte hormonspiral lika säkert som sterilisering? Tycker mig ha läst det. Kollade fass och hittade detta:

3. HUR DU ANVÄNER LEVONOVA
Hur effektivt är Levonova?

Skyddseffekten av Levonova är jämförbar med sterilisering. Den är minst lika effektiv som den mest effektiva kopparspiralen och som p-piller. Vid kliniska prövningar har man funnit att två av 1000 kvinnor per år som använde Levonova blev gravida.
 
Sv: Gravid med spiral?

2 av 1000 är en liten risk, men den finns där. Någon måste ju vara de där 2 personerna!

Nogat: Gör gravtest snarast!

Catta2: Sparkar känner man inte förrän i vecka 18 (möjligen tidigare om man varit gravid tidigare). Du borde alltså ha fått lite mage också? Hormonet som mäts i graviditetstester minskar efter några månader, men jag vet inte om det blir så lågt att man testar falskt negativt.
 
Sv: Gravid med spiral?

En av mina bästa vänner har nyligen fått missfall efter att ha blivit gravid, trots hormonspiral... Så nog sjutton är det möjligt :smirk:
 
Sv: Gravid med spiral?

Hej igen !

Ja,man kan ju känna tidigare, så det är väl det jag funderar på och lite rundare tycker jag att jag blivit men å andra sidan så ska jag ju ha min mens nu så jag väntar o ser vad den "säger" denna gång ,o då gör jag i såfall ett nytt test.....Jag har kopparspiral föresten,mens(om än lite mindre)o negativt test , så det borde inte vara en liten parvell:D (är det fel på testet så är ju lilla parvelln välkommen givetvis ,även om jag tyckte min "avelskarriär"skulle vara över nu:rofl: )
 
Sv: Gravid med spiral?

glömde säga att jag har haft som mensvärk/ägglossningsvärk i 6 dagar nu "ilvärker" liksom och spänner ibland ,men bara när jag är stilla / sover!
Brukar ha ägglossningsvärk men det är ju bara nån dag o mensvärk när den precis ska sätta igång ... jaja som sagt man kan tydligen aldrig veta hur det "borde" vara ,men trodde ju inte att jag skulle hamna i denna vilsevärd,efter mig ha haft klockrena symtomer på mina graviditeter ,men då har dom varit plannerade o jag har alltid haft mkt lätt att bli gravid nu skyddade jag ju mig o räknade inte med denna förrvirring hehehe
 
Sv: Gravid med spiral?

Hormonet som mäts i graviditetstester minskar efter några månader, men jag vet inte om det blir så lågt att man testar falskt negativt.

Hormonet når sin topp i 10e veckan (12000-100000), och sjunker en aning. På en del kanske ner till 8000. Testerna brukar ligga på en känslighet på 50.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 860
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Jag har hormonspiral dock passerat utgångsdatumet för ett bra tag sedan, mars-11. I veckan har jag mått små dåligt, lätt illamående i...
Svar
5
· Visningar
6 413
Senast: Zony
·
I
Övr. Barn Vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd eller om den ligger fel... ingen aning men jag känner att jag behöver få tips och råd om...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: isaacmydog
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 014
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp