Gravid och kondylom

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Hemligaklubben

Jag känner mig så himla snuskig och smutsig så jag använder ett hemligt nick.
Jag är i v 18+ och har fått kondylom. Varit till barnmorska och gynläkare och de säger att det inte behandlas nu för tiden om man inte har stora problem och det behandlas absolut inte när man är gravid. Det får jag ju tro på förståss och det påverkade inte barnet på något sätt. Allt väl ... förutom att jag känner mig som århundradets snusk.
Finns det någon med erfarenhet av kondylom och graviditet och bara vill vara så snälla och dela med sig till mig?
 
Sv: Gravid och kondylom

Förresten kan jag berätta att det är "gamla synder" som spökar nu. Närmare bestämt 15 år gamla synder tyvärr. Så det är inget nytt är jag rädd. Men graviditeten är den första.
 
Sv: Gravid och kondylom

Vad är det som är smutsigt och snuskigt?

Jag menar, för att ha fått kondylom måste man ha haft sex troligen utan kondom. Men??

Det är väl något du delar med alla gravida :smirk:

Det är ganska vanligt att det blossar upp igen under graviditeten om man har haft det tidigare.

En enda gång har jag sett att mamman smittat bebin vid förlossningen så bebin fick kondylom vid ändtarmen. Men det går ju att behandla och oftast händer absolut ingenting!

Sluta skäms och var stolt över din mage istället :idea:
 
Sv: Gravid och kondylom

När jag var gravid med min första så sa läkaren att jag hade det men att det inte var något att behandla nu. Det var över tretton år sedan. Ingen gynekolog har sedan dess kommenterat att jag har det eller behandlat det heller för den delen. Kommer knappt i håg vad det var . Är det små plitor???? Har glömt!
Så, oroa dig inte för det. Det kan ju som sagt vara som det blev i mitt fall.
 
Sv: Gravid och kondylom

Tack för era lugnande svar. :bow:
Kondylom är könsvårtor och jag har en och sambon två. Vi fick oxå till svar att det lättare poppar upp när man är gravid men inget att göra åt. De kan lika bra försvinna av sig själv.
De beräknar att 1/3 av severiges befolkning bär på viruset.
Jag kan bara inte hjälpa att jag kände mig snuskig. Men det är klart inte något att göra åt nu. Man får bita i det sura äpplet och glädjas åt barnet.
Tack än en gång.
 
Sv: Gravid och kondylom

Hej!

En är ju pyttelite! De försvinner alltid av sig själva.Det tar bara lite längre tid utan behandling. Upp till ett år sa de till mig. Men jag vet hur det känns. Blev helt knäckt och kände mig jätteäcklig när det drabbade mig. Begriper inte varför idag. Det var ju bara några små knottror på ett ställe som man ändå inte behöver visa för andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 850
Senast: Solstig
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 021
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 809
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det får bli ett tillfälligt konto för detta. Jag gjorde ett positivt graviditetstest igår och jag borde vara väldigt tidigt gravid...
2
Svar
25
· Visningar
5 454
Senast: Skralt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp