Griffin dressyr för cob

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 926
W

Whatahotgirl

hej jag skrev förut ang kingston dressyr men ingen verkade gilla den :smirk:
men nu funderar jag på griffin dressyrsadeln för welsh cob hästar och dom krafftigare typerna... någon som vet om den är bra dåe? ;) Tack på förhand

Sv: Griffin dressyr för cob

Jag vet inget om just den modellen, men jag vill bara säga att Griffin gör BRA sadlar!

Du får en MYCKET bättre sadel än vad Kingston är... :D

Griffin gör då väldigt sköna sadlar... och prisvärda brukar dom väl också vara har jag för mig...

Ja, det är syntetsadlar.

Jag har en Griffin hoppsadel och den är super!

Ja, det är det som gör dem så prisvärda.

En Griffinsadel i läder skulle kosta betydligt mer än vad de gör... ;)

är dom gjorda helt i syntet? är det inte bara på sitsen och för knäna? :confused: :crazy:

ok då är den noginget för moi men tack ändå!!! nåt annat tips på en bra sadel för "cobbar" :smirk:

Men varför vill du inte ha en syntetsadel??

Griffinsadlarna är som sagt jättebra kvalité, och skulle nog kosta rätt så många tusenlappar till om de var i läder.

Det verkar ju som om du vill ha en billig sadel, och nya lädersadlar i den prisklassen är oftast inga höjdare, varken för ryttarens sits eller hästens rygg. Även lädret i sig brukar vara av ganska dålig kvalité.

Men om du letar begagnat så kan du ju såklart hitta BRA märkessadlar i de prisklasserna. :idea:

Whatahotgirl skrev:
ok då är den noginget för moi men tack ändå!!! nåt annat tips på en bra sadel för "cobbar" :smirk:

Om du dissar Griffin enbart för att det är syntet tycker jag du ska tänka efter lite. Det är en väldigt prisvärd sadel och väldigt "läderlik" med som finns för bred ryggade hästar. Annars om du ska ha en lädersadel av bättre kvalitet får du nog räkna med att lägga lite mer.
Men kolla tex Hööks CH-sadlar, Globus och Jacson tex

varför jag inte vill ha en syntets sadel är för att syntet verkar så obehagligt att rida i.
dessutom kan det ju inte vara bra för sadeln att bli blöt :confused:

Griffin tål väta det är bara att torka av. (Iaf de äldre modellerna som inte har microfiber i sits och vulster) Det är bla det som gör den så hållbar! Däremot kan jag tänka mig att det billigare modellerna som Sigma och Maxam är känsligare då de är av något slags tygmaterial.

så du skulle rekommendera griffin sadeln då eller? ;)
Kan man ha läderstigläder till utan att det ser konstigt ut???

Ja absolut! Självklart kan du ha läderstigläder! Finns även stigläder som är anpassade för deras sadelar som inte töjer sig (nylonförstärkta inuti).

Deras dressyrsadel är kanon att rida i, jag älskar den! Tyvärr passar den inte min hästs rygg, annars hade jag köpt fd medryttarpållans på stört! :) Hoppas du har bättre tur!

Vad är det för häst du ska köpa? Får du inte med någon utrustning med den?

Jag har kollat på en whels cob häst som jag vill köpa, den är jättefin :love:
Men tyvärr ingår inte utrustning, men jag vill ändå köpa nya grejor, eftersom det är en "ny" häst för mig ;)
Men då satsar jag nog på en griffin sadel då, tack för hjälpen :D

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 654
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka