Griffin HB Allround Fish, någon som testat?

Charlotta

Trådstartare
Funderar på att pröva en sån, men fungerar det? Är det lätt att ändra vidden eller är det bara bökigt.

Sv: Griffin HB Allround Fish, någon som testat?

Jag har testat Maxam allround med fish systemet. Att sätt i de tjockaste iläggen var rätt bökigt men det tjänjer sig nog med tiden. Det är lite svårt att få i dem sista biten. När jag testade sadlen med de tjockare inläggen-alltså "normal bomvidd" tyckte jag att sadlen satt åt för hårt vid manken. Jag tog ut iläggen så det blev "vid" då satt den bättre. Men sadlen ligger ju å andra sidan väldigt högt på hästen innan den är insutten´( står i bruksanvis.) ;)

Nu har jag provat den, och den låg jättebra :banana: på min häst.
Har de tunna iläggen i. Tycker också att den var väldigt skön att sitta i.

En sak jag inte kommer att ha är nylonstigläder, HEMSKA :mad: .
Till min Wintec köpte jag läder med nylonförstärkning, får bli det till den här också.

Jag ska också testa med de smalare "fishen". Maxamsadlen var också väldigt bekväm. Jag har inte syntetstigläder, utan kommer köra med nylonförstärkta läder. :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: __sofia__
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 891
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur