Griffin hoppsadel?

Zuzzi

Trådstartare
Jaha jag fortsätter mitt sökande efter sadeln! Har nu kikat i H**ks och spanat in Griffin Robert Whitaker Showjumper (fish) sadeln.

Ja igentligen fel färg men får väl ta å köpa ett brunt träns OM det skulle bli köp :angel:

men är det nån som har erfarenhet av denna sadel? Vill höra ALLT! Både positivt och negativt. Bra stöd för knäna? Sitsen? rak eller emot böjd bom?

Bring it on! :bow: :bump:

Sv: Griffin hoppsadel?

Jag tror de passar bäst på hästar med raka ryggar och liten manke. Har nog bara hört possitiva saker om sadeln... *tänker efter*

Den finns bara i brun på H**ks iaf :confused:

men nej säg inte att den passar hästar med rakare rygg och liten manke för då blir jag GALEN! :eek: :crazy:

Tror det var nått med Hööks att man får specialbeställa den från de, den svarta oxå, men passar den inte så får man inte lämna tillbaka den...

Ett tips är att SÖKA, för det finns massa trådar om denna sadeln, så på det sättet får du snabbare svar! ;)

Jag provade en sån på min häst men den passade inte.
Men den ska passa hästar med raka ryggar.

Jag gillar inte fish systemet.
Även om den enligt ritningarna ska passa min häst så gjorde den inte det.
Den gled ner, som om den vore för vid.

Köpte min från ingdams i svart och jag fick skicka tillbaka den utan några problem.

sadeln är underbar passar hästar med rak rygg och liten manke.

Testade den nya sadeln med fish systemet idag på min flb valack som är väldigt liten och smäcker i typen men den passade inte.. stl e líte konstiga.

Men helt underbar att rida i med stöden som man kan ändra själv osv.. :love:

Smurfmodesty skrev:
Köpte min från ingdams i svart och jag fick skicka tillbaka den utan några problem.

Läs vad jag skrev så förstår du!

Sorbe skrev:
Hööks att man får specialbeställa den från de, den svarta oxå, men passar den inte så får man inte lämna tillbaka den...

Hej!

jag var nere på Hööks i Linköping för ett tag sedan, kollade på just den här sadeln, det fanns 1 svart kvar, det är den gammla modelen sade dom, nu görs dom bara i brunt, men på vissa affärer kan det fortfarande finnas svarta. Jag köpte min till mitt svenska halvlbodsto på 3 år, hon kunde dock inte ha den, den lade sig uppe på ryggen såg det ut som, så jag lämnade tillbaxs den, alltså finns det fortfarande en svart griffin hopp sadel i Linköping, jag lämnade igen den i Lördags. :) Själv så älskar jag alla griffin sadlarna, tycker dom flesta ligger bra, e mjuka o sköna o ger ett bra stöd. :P

Jag tycker inte om griffinsadlarna... tycker att de är osköna att rida i. Är verkligen som att rida i ett helt "dött" material som inte anpassar sig alls... de är klumpiga helt enkelt. Flatbacken ger känslan av att sitta minst tio centimeter ovanför hästryggen - ingen närkontakt alls.

men jag tror jag grinar snart! JAG HATAR SADLAR!!! :crazy: :p äh sumpa den här tråden då eftersom skiten bara passar hästar med rak rygg :mad: :angel:

- Less och grinig människa -

den är djupare ja... men den djupaste punkten på sadeln känns ändå oerhört hög. Den är liksom klumpig på något sätt. Har ägt en själv men sålde den snabbt.

Jo, men jag svarade henne att den fanns på ingdams i svart och att dom tillåter en att skicka tillbaka den ;)

Att hööks inte gör det vet jag inget om :D

Jag är också intresserad av sadeln :)
Undrar vad du menade om att storleken var konstig :confused:
Menar du att den är liten eller stor i storleken:crazy:

Ja vet inte riktigt hur ja menar..

Har haft samma sadel till tre hästar.
ett fullblod som var ganska smäcker i typen och rak lång rygg och kort liten manke.

Även till ett mkt grovt varmblod som ser ut som gamla typen av halvblodet. rak rygg liten manke, ev lite överbyggd.

Och nu på lill killen som e minst av dem alla där sadeln var för smal. och det var stl vid. Det kan ju hända att de blivit mindre nu i och med fish systemet.

Glömde säga att de är faktist indre i stl än vad en vanlig läder sadel är.

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
Utrustning Nu är jag på jakt efter en dressyrsadel och ber er guida mig kring några av Passiers och Stubbens dressyrmodeller! Just nu har jag en...
Svar
8
· Visningar
3 514
Senast: Hanna_Z
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 473
Senast: alice
·
F
Utrustning Vi ska kanske köpa en hoppsadel till Yster, eftersom min nuvarande allround-sadel snart är oanvändbar :D Vi har funderat på denna ...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Asterix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka