Griffin sadlarna lika i sits?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 726
M

-moa-

Hej,
Jag ahr en unghäst som växer och ändrar sig stup i kvarten och kommer ändra sig mer pga. dräktighet och sen uppbyggning, så, även att hennes prestige versailles passar så gör den inte det i perioder, och därför är ajg på jakt efter en billig lite rakare sadel till när hon pga. växt får en rakare ryggprofil, och även att ha vid igångsättning.

Jag får själv lätt skav och har såvrt att hitta sitsar som funkar för mig, men red en billig Griffin Selecta ett tag sen och den var superskön! Dock så är den tyvärr den gamla modellen innan man kunde byta koppjärn, så det är ingen idé att köpa :(

Men, jag funderade på om Griffins nya sadlar i syntet har samma sits? Det är ju ändå samma tillverkare, dock har dom bytt 'ägare' sen dom nya började tillverkas som jag förstått och ovsett så vet jag inte om det skiljer sig mellan dom olika sitsarna mycket?

Dvs. skulle en nyare modell Griffin syntet allround sadel vara lika skön är vad jag funderar på ;) dom ser ju likadana ut i form men sånt är ju svårt att se så om nån har ridit i båda så får ni görna hojta till här :)

Sv: Griffin sadlarna lika i sits?

Min personliga åsikt är att de alla känns lika dana. Det som skiljer dem åt är hur man sitter i dem då de ser lite olika ut i sätesformen men hårdheten/mjukheten vilket man nu tycker känns lika.

Liknande trådar

Utrustning Fick hem min häst för 3 veckor sedan och då testade vi min sadel från marken och den passade. Gick utmärkt att rida i den, han gick...
Svar
12
· Visningar
2 551
Senast: Sofiiiia
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 501
Senast: Rimfaxe
·
Western Har ett arabsto på foder som alltid blivit westernriden,vilket har varit lite bökigt att lära om mig till. Att rida på lösa tyglar har...
Svar
12
· Visningar
2 191
Senast: Fibusen
·
M
Utrustning Just nu är min dam dräktig så jag kan inte prova nåt på henne, men sitter och funderar på vad som kan vara tänkbart sen när hon ska...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet